Voorbereidingen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Januari 2014 | Nederland, Deventer

Ik heb dit al heel lang gewild!
Als kind heb ik eens een boek gelezen over bedevaartstochten en ik was ontzettend geboeid. De Canterbury tales overbrugden een afstand naar mijn tienerjaren en nog iets later, haha. Ergens tijdens mijn opleiding is St. Jacobus voor het eerst opgedoken en raakte ik geboeid door deze tocht.
Een tocht al door de druïden gelopen, door Karel de Grote leven ingeblazen en door zoveel mensen al in de middeleeuwen gelopen. Uit alle windstreken en nog steeds.
Een tocht vol van symboliek, kunst, tradities maar ook een belangrijke plek juist in het moderne leven.
Een tocht die niet alleen om het doel draait maar juist om de weg erheen.
Ik heb nu de tijd in mijn leven om dit te gaan doen: een voettocht naar Santiago de Compostela, een pelgrimstocht.

Deze kreeg een symbolische start op zondag 26 januari. In de RK kerk Maria Koningin kreeg ik na afloop van de gewone mis ik uit handen van pastoor Limbeek de pelgrimszegen. Een bijzonder moment.
Daarna was er bij ons thuis de hele dag de mogelijkheid om gedag te zeggen, nog even te babbelen en een glas te drinken. Een gezellig komen en gaan van mensen dat mij het gevoel gaf dat ik jarig was.
Vele lieve kaartjes en wensen voor onderweg.
Van mijn kinderen kreeg ik een sloop, had ik inderdaad nog niet ingepakt, met daarop hun foto's gedrukt.
De achterkant werd al gauw benut door iedereen om er wat op te schrijven.
De meest bijzondere van tante Annie, een oude pelgrimswens:
"ga met God en 4 duiten".

Het aftellen is nu echt begonnen. Op 22 november 2013 heb ik het besluit genomen en 1 februari vertrek ik, na 3 chaotische maanden van voorbereiding.

De route die ik ga volgen:

Nederland:
Vertrek punt: Deventer
Eerbeek
Oosterbeek
Oss
Heeswijk
Best
Wintelre
Vessem
Duizel

België:
Postel
Route Via Monastica naar Rocroi

Frankrijk:
Vezelay
via Limoges naar St. Jean

Spanje:
via Burgos naar Santiago de Compostela

  • 31 Januari 2014 - 13:20

    Marja Huyben-Rensen:

    Lieve Tineke,

    Inderdaad vele maanden van voorbereidingen. We hadden al meerdere gesprekken en af en toe een "training". Graag loop ik het eerste stuk met je mee (tot Postel in België).
    Word wat emotioneel als ik er aan denk dat je de rest alleen moet lopen, had graag de hele reis met je afgelegd.

    Ik wens je een goede reis en een behouden aankomst in Santiago de Compostela.

    Veel liefs je (pen)vriendin Marja

  • 31 Januari 2014 - 16:19

    Tom:

    The blessed Lady Ti on her way to "Oslo". Daar gaat ze...... de mooiste wandeling van haar leven.
    Geniet er van! Tom

  • 31 Januari 2014 - 17:51

    Nadine:

    Tineke,
    ik wens je een heel mooie tocht. Geniet ervan, ik zie je volgende week als je de grens oversteekt in Postel,
    groetjes
    nadine

  • 31 Januari 2014 - 21:43

    Peggy:

    Lieve Tineke,
    Heel veel succes en plezier !
    You never walk alone...♥
    Knuffel van Peggy

  • 31 Januari 2014 - 22:12

    Lida:

    Tineke, door alle chaos van de laatste maanden hebben we niet meer de tijd gehad om elkaar nog te ontmoeten. Helaas. Bij deze wil ik je een mooie reis wensen en je dus zo gedag zeggen.
    Kom behouden (t)huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1594
Totaal aantal bezoekers 209355

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: