Voorbereidingen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Januari 2014 | Nederland, Deventer

Ik heb dit al heel lang gewild!
Als kind heb ik eens een boek gelezen over bedevaartstochten en ik was ontzettend geboeid. De Canterbury tales overbrugden een afstand naar mijn tienerjaren en nog iets later, haha. Ergens tijdens mijn opleiding is St. Jacobus voor het eerst opgedoken en raakte ik geboeid door deze tocht.
Een tocht al door de druïden gelopen, door Karel de Grote leven ingeblazen en door zoveel mensen al in de middeleeuwen gelopen. Uit alle windstreken en nog steeds.
Een tocht vol van symboliek, kunst, tradities maar ook een belangrijke plek juist in het moderne leven.
Een tocht die niet alleen om het doel draait maar juist om de weg erheen.
Ik heb nu de tijd in mijn leven om dit te gaan doen: een voettocht naar Santiago de Compostela, een pelgrimstocht.

Deze kreeg een symbolische start op zondag 26 januari. In de RK kerk Maria Koningin kreeg ik na afloop van de gewone mis ik uit handen van pastoor Limbeek de pelgrimszegen. Een bijzonder moment.
Daarna was er bij ons thuis de hele dag de mogelijkheid om gedag te zeggen, nog even te babbelen en een glas te drinken. Een gezellig komen en gaan van mensen dat mij het gevoel gaf dat ik jarig was.
Vele lieve kaartjes en wensen voor onderweg.
Van mijn kinderen kreeg ik een sloop, had ik inderdaad nog niet ingepakt, met daarop hun foto's gedrukt.
De achterkant werd al gauw benut door iedereen om er wat op te schrijven.
De meest bijzondere van tante Annie, een oude pelgrimswens:
"ga met God en 4 duiten".

Het aftellen is nu echt begonnen. Op 22 november 2013 heb ik het besluit genomen en 1 februari vertrek ik, na 3 chaotische maanden van voorbereiding.

De route die ik ga volgen:

Nederland:

via Burgos naar Santiago de Compostela

• 31 Januari 2014 - 13:20

Marja Huyben-Rensen:

Lieve Tineke,

Inderdaad vele maanden van voorbereidingen. We hadden al meerdere gesprekken en af en toe een "training". Graag loop ik het eerste stuk met je mee (tot Postel in België).
    Word wat emotioneel als ik er aan denk dat je de rest alleen moet lopen, had graag de hele reis met je afgelegd.

Ik wens je een goede reis en een behouden aankomst in Santiago de Compostela.

Veel liefs je (pen)vriendin Marja

• 31 Januari 2014 - 16:19

Tom:

The blessed Lady Ti on her way to "Oslo". Daar gaat ze...... de mooiste wandeling van haar leven.
    Geniet er van! Tom

• 31 Januari 2014 - 17:51

Nadine:

Tineke,
    ik wens je een heel mooie tocht. Geniet ervan, ik zie je volgende week als je de grens oversteekt in Postel,
    groetjes
    nadine

• 31 Januari 2014 - 21:43

Peggy:

Lieve Tineke,
    Heel veel succes en plezier !
    You never walk alone...♥
    Knuffel van Peggy

• 31 Januari 2014 - 22:12

Lida:

Tineke, door alle chaos van de laatste maanden hebben we niet meer de tijd gehad om elkaar nog te ontmoeten. Helaas. Bij deze wil ik je een mooie reis wensen en je dus zo gedag zeggen.
    Kom behouden (t)huis!