Zaterdag 1 februari 2014: Vertrek! - Reisverslag uit Eerbeek, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 februari 2014: Vertrek! - Reisverslag uit Eerbeek, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 februari 2014: Vertrek!

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Februari 2014 | Nederland, Eerbeek

Om 8.40 uur is het zover: na het eerste stempel in het pelgrimspaspoort op pad! Samen met Marja, die het traject in Nederland meeloopt.

Uitgezwaaid door onze mannen en mijn kinderen vertrokken wij mooi op tijd maar helaas in de regen. Eerst nog stoer zonder maar al gauw mét poncho.
Na Deventer volgde de Wilpse dijk en daar ging het al even mis. Over het prikkeldraad om weer op de goede weg te komen. Helaas, een knuffel van het prikkeldraad aan de poncho van Marja bleef niet zonder kleerscheuren.
Van de routebeschrijving snapten we niets, begint goed, maar we bleven op de goede weg. Tot ergens in een bos. Het voelde niet goed, gelukkig daar was de postbode. Met slechts 450 m te ver snel de andere kant weer op; is toch 900m om.
Rustpauzes waren erg moeilijk: we kwamen niets tegen en gaan zitten was te koud bleek toen we het probeerden.

Na nog enige omzwervingen in Eerbeek vonden wij een warm onthaal bij Paul en Els. Els heeft het Spaanse traject gelopen en Paul heeft als vrijwilliger gewerkt in een refugio.
Een zeer gezelige avond met Jacobswijn, herinneringen, foto's en verslagen volgde.
Na een heerlijke nacht slapen bracht Els ons de volgende dag op onze route: de Imbosweg.
Extra dank voor de heerlijke maaltijd en het ontbijt!

Tineke

• 01 Februari 2014 - 21:12

Joost Ten Bulte:

Heel veel plezier. Geniet van deze bijzondere reis!
    Groetjes Joost

• 03 Februari 2014 - 11:15

Hans Peet:

Hallo Tineke,

Namens de hele griffie een mooie tocht gewenst. Het wordt vast een bijzondere periode in je leven, die je weer energie kan opleveren voor daarna. Geniet er van!

Hans Peet

• 03 Februari 2014 - 12:34

Henk Mentink:

Goede start gewenst!

• 03 Februari 2014 - 23:39

Michel:

Goed reis. Je hebt er mooi weer bij.
    Grtz, Michel

• 05 Februari 2014 - 20:07

Robin Dekker:

lieve tante Tineke.
    ik hoop dat het weer mee zit en je er een mooie tijd van maakt!
    i belive in you!
    xxx Robin

• 05 Februari 2014 - 23:55

Tom Klomp:

Tineke en Marja, ik vind het een prachtige uitdaging en wens jullie maar vooral toch Tineke heel veel plezier en een prachtige tocht met vele mooie ontmoetingen en bezinningsmomenten. Ik blijf het van dichtbij op de voet volgen al die miljoenen stappen! Geniet er van, Tom

• 06 Februari 2014 - 17:31

Tom W:

The blessed Lady Ti on her way to "Oslo".... Bij Zwolle rechts aanhouden.
    Maar wat zijn nou 900 bosrijke meters op de afstand Deventer - Santiago? Alle begin is ongewoon. Dit gaat wel goed hoor. Attagirl! Tom

• 08 Februari 2014 - 00:32

Orhan:

Tinneke ik wens je een goede reis. Hoop je snel weer terug te zien.

• 10 Februari 2014 - 14:54

Janine Van Harsselaar:

Beste Tineke, ik houd je in de gaten en wens je het aller allerbeste op deze tocht. Ik wens je vooral het beste en heel veel sterkte op de momenten dat je het het hardst nodig zult hebben. Zoals wij thuis zeggen als er iets is "houd de benen eronder!" In jouw geval dus ook letterlijk ;) ! "Hals und Beinbruch" is ook een mooie, dat wensen we elkaar altijd op de wintersport. Je bent een taaie, dus ik weet zeker dat het je lukt! Groeten, Janine