Maandag 10 februari: Weer op weg - Reisverslag uit Wintelre, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Maandag 10 februari: Weer op weg - Reisverslag uit Wintelre, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Maandag 10 februari: Weer op weg

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Februari 2014 | Nederland, Wintelre

Vanochtend rustig opgestaan en mijn rugzak weer ingepakt. Door Claudia naar Best gebracht en rond 12.00 uur weer mijn schreden op het pelgrimspad gezet.

Ik heb mijn bergwandelschoenen aangetrokken en dat voelde als thuiskomen. Met nu meer steun aan mijn voeten en een nog wat onwillig been voelde het weer lopen fantastisch.
Iets teveel euforie want ik liep gelijk bij het station ietsie pietsie verkeerd. Later bij het Batadorp was de goede weg lastig te vinden. Een taak voor de heilige Antonius en na dat ik ondersteboven werd gelopen door 3 honden hielp hun baasje mij op de goede weg. De honden waren echt bij haar weggestoven over de straat naar mij toe.

Langs de kanaaldijk lopend bemerkte ik dat ik gisteren een heilige in mijn lijstje vergeten was, namelijk de heilige Brigitta.
Getrouwd, 8 kinderen gekregen, als pelgrim in de Middeleeuwen naar Santiago gelopen maar ook naar Jeruzalem en gestorven als een zeer invloedrijke politieke vrouw.

Ik was blij in Wintelre te arriveren en besloot dat Vessem voor mij vandaag niet meer haalbaar was. Ondanks als mijn overnachtingadressen werd het heel moeilijk. Niet meer, niet aanwezig, nog niet open, 4.5 km uit te route. Maar gelukkig, het laatste adres was raak en maar een klein stukje van waar ik was.
Ik stopte eerst nog even bij een winkeltje. De verkoopster had vroeger in Apeldoorn gewerkt, kende Colmschate goed en de andere verkoopster wilde zelf ook naar Santiago.

Dit plan heeft ook mijn gastvrouw Joke Klessens.
Zij vertrekt op 26 mei samen met haar nicht op de fiets naar Santiago de Compostella.
Zo wonderlijk dat ik nu net bij haar onderdak vindt.
Samen het bed opgemaakt, daarna genoten van door Joke zelfgemaakte aspergesoep en wortel stamppot. Ik had het niet beter kunnen treffen en wens Joke toe dat ook zij straks zo'n warm onthaal treft.

  • 11 Februari 2014 - 14:27

    Marja:

    Gelukkig goed bericht via mijn SMS: het lopen gaat weer.
    Tineke ik mis je heel erg maar wens je veel succes.
    Liefs Marja

  • 11 Februari 2014 - 15:44

    Carlo:

    Tineke, het was goed om je stem weer even te horen vandaag. Nu maar hopen dat je nog een kroeg vindt die wél open is...
    Liefs, Carlo

  • 11 Februari 2014 - 19:37

    Tom W.:

    Dag pelgrim, Brigitta misschien niet op je lijstje, maar op de achtergrond toch sterk aanwezig. Vergeet die andere vijf kinderen nu maar, dat gaat niet lukken. Die politieke invloed zit wel goed en over Jeruzalem kun je, al wandelend, je gedachten eens laten gaan. Fijn dat je weer op gang bent. Petje af (nog even en dan wordt het chapeau).
    CETERVM CENSEO QVOD ETIAM CRISTINA ROMAM PEREGRINARI DEBET
    Tom

  • 11 Februari 2014 - 21:50

    Jan Ten Bulte:

    Dag Tineke,
    Heb inmiddels je contact adres gevonden. Gelukkig dat je de tocht weer verder
    kunt wandelen. We wensen je van harte een goede en fijne zinvolle tocht en
    blijven je volgen.
    hartelijke groeten ,
    Jan en Betsy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1184
Totaal aantal bezoekers 208525

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: