Donderdag 13 februari: Gesprekken in Postel - Reisverslag uit Retie, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Donderdag 13 februari: Gesprekken in Postel - Reisverslag uit Retie, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 februari: Gesprekken in Postel

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

13 Februari 2014 | België, Retie

Met veel pijn uit bed gekomen en naar beneden gestrompeld.
Ik snap niet dat, na het fijne lopen van gisteren, ik nu geen stap kan verzetten.
De paters leven erg mee maar het is ook wel een aanleiding tot grapjes en suggesties, bijvoorbeeld onderdompeling met wijwater. En dat met mijn huidige lopen Santiago-de-Compostela wel erg ver is.

Na het ontbijt serieuze gesprekken met Liesbeth en Marijs.
Liesbeth is bezig met een onderzoek naar gewetensbezwaarden in relatie met euthanasie en abortus. Het overlijden van mijn moeder bespreken wij in relatie hiermee. Ik wens Liesbeth heel veel succes met dit onderzoek.
Later op de dag beslist het Belgisch Parlement positief met betrekking tot euthanasie voor minderjarigen.
Met Marijs spreek ik over de keuzes in ieders leven en onze kinderen. Marijs, ik heb grote bewondering voor jou zoals jij ondanks alles inhoud aan je leven hebt gegeven. Ik wens je veel geluk.
Dan geniet ik van de rust stilte en sfeer in de abdij.
Tegen de middag haalt Nadine mij op voor rust bij haar.

‘s Avonds komt Joeri. Joeri heeft in 2012 vanuit Antwerpen de camino gelopen.
Hij vertelt er zeer humoristisch over en er wordt veel gelachen.
Zijn belangrijkste tip: iedereen zijn eigen camino en luister naar je lijf.
Hij zal in ieder geval een afspraak met een sportarts regelen .

Vol vertrouwen ga ik slapen. Hoe dan ook het gaat ook mij lukken en het is ongelooflijk al die fijne mensen die ik ontmoet.