Vrijdag 28 februari:Plannen zijn er om te wijzigen - Reisverslag uit Meerhout, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 februari:Plannen zijn er om te wijzigen - Reisverslag uit Meerhout, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 februari:Plannen zijn er om te wijzigen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 Februari 2014 | België, Meerhout

Vrijdag, tijd voor plannen en serieus bekijken wat mogelijk is.

Bij de therapie voor een stressfractuur hoort fietsen. Ik word dus een wandelende fietser want ik mag per dag niet meer afleggen dan wat ik normaal zou lopen, en dit zeker 4 weken.
Gezien de komende trajecten, allemaal minder dan 20 km zou de opbouw perfect zijn.
Ik begin er in te geloven, ik kan dus verder!

Tijd voor overleg met het thuisfront en Wim wil mijn fiets zaterdag komen brengen.
Claudia haalt in Deventer bij de wandelwinkel een fietsroute boekje en bij Mannu print ik de routes voor de komende dagen uit.

Mannu is nu mijn rots in de branding. Hij legt de uitslag nog eens rustig uit en het is niet vanuit zijn caminogevoel maar vanuit zijn deskundigheid dat hij zegt dat dit echt kan.
Het is wel zo dat ik zelf ook merk dat mijn been betert. Ik kan steeds meer en heb steeds minder pijn Als overbrugging dus een perfecte oplossing want een ding weet ik zeker: ik ga maximaal tot de Pyreneeën fietsen maar dan word ik weer een echte wandelaar (in stilte hoop ik vanaf Vezelay al weer te kunnen lopen)!


  • 01 Maart 2014 - 15:16

    Marian:

    Jeetje Tineke. Jouw camino gaat niet over rozen. Wat goed van je dat je overstapt van wandelen naar fietsen. Je hebt wel doorzettingsvermogen. Weet je, als je de hele weg gaat fietsen kom je er ook. En als je verslaafd raakt aan het gevoel van de camino kun je altijd een volgende keer het stuk na de Pyreneeën gaan lopen, toch? Alles is mogelijk, dat zie je maar weer. Wel oppassen voor een zere kont hoor.
    Lieve groet, Marian

  • 01 Maart 2014 - 15:56

    Marjan :

    Tineke, ik wens je veel wijsheid toe!!!
    Succes.

  • 01 Maart 2014 - 16:14

    Ad:

    Ik begrijp dat het een domper is voor je. Maar van het fietsen van de camino kun je zeker ook genieten. Ik heb het ook gefietst en het was ook op de fiets een geweldige ervaring. Welke route neem je door Frankrijk?

  • 01 Maart 2014 - 19:52

    Tineke Ten Bulte:

    Ik houd mij aan de route die ik wilde lopen dus reims vezelay. Ik heb nu net het fietsroute boekje deel 1 gekregen eigenlijk hop ik dat ik wellicht vanaf vezelay weer kan lopen en anders komt route boekje nummer twee mijn kant op en blijf ik lopen tot st jean de la port voorlopig ben ik blij als ik morgen in tongerlo aan kom dus weer op weg ben.

  • 01 Maart 2014 - 21:04

    Gerry Vanden Beld:

    Vandaag de wandel-en fietsbeurs in A'dam bezocht, ook pelgrimspaviljoen, wat een uitdaging, het wandelen en het fietsen. Chapeau dat je doorgaat, ook al is het anders dan je verwacht had. heel veel succes de komende tijd. Groetjes Bertus en Gerry uit Oosterbeek

  • 01 Maart 2014 - 22:13

    Pieter:

    Petje af Tineke. Je weet van geen ophouden. Ik hoop dat je het gaat redden.
    Succes !


  • 03 Maart 2014 - 16:36

    Els Van Den Eertwegh:

    Lieve Tineke, vol goede moed gestart en nu weer vol goede moed weer op weg, op de fiets. Therapeutisch voor je been de camino fietsen, wie had dat gedacht ? Origineel idee van Mannu. Goed om circa 20 km per dag te fietsen, bijv. tot Vezelay, kan je daarna nog verder zien.
    Wat heb je al veel mooie luchten, landschappen, mensen, situaties meegemaakt. Mooie reisverslagen gemaakt. Totaal anders-soortige gesprekken gevoerd. Gekke walnoten gevonden. Dus je reisdoel " Iets heel anders..." is al op je pad gekomen. En wat heb je al verduurd, aan uithoudingsvermogen kennelijk geen gebrek.
    En is het niet zo, dat: als het gaat, dan gaat het, en als het niet gaat, dan niet .... ?
    Voorlopig gaat het weer, en zal ik je blijven volgen op je tocht.
    Hartelijke caminogroet en geniet van het moois onderweg, Els


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1115
Totaal aantal bezoekers 208654

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: