Zondag 9 maart: Ontmoetingen in de abdij - Reisverslag uit Dinant, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Zondag 9 maart: Ontmoetingen in de abdij - Reisverslag uit Dinant, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Zondag 9 maart: Ontmoetingen in de abdij

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

09 Maart 2014 | België, Dinant

Dankzij de tip van Els van ons eerste overnachtingsadres en een ervaren pelgrim, had ik het in mijn klaslokaal niet koud. Ik had mijn drinkfles gevuld met heet water en daardoor een perfecte kruik. Ik had trouwens geluk: er was maar één bed en dat was gelukkig voor mij; ik had namelijk geen matje.

Ik had al besloten om de zondag ook in de abdij te blijven. De 2 dagen van 30 km fietsen voelde mijn beentje en ik wilde de abdij ook graag beter zien.
Pater Paul regelde het zo dat ik zondag een kamer kreeg in de abdij zelf. Dat was voor mij wel een opluchting. Ik hoefde niet alleen in de school te slapen en, ook welkom, dan had ik ook warm water.

’s Avonds in geanimeerd gesprek met Claire. Zij is auteur en heeft een boek geschreven over een getrouwde vrouw die alleen op reis gaat. We zien heel veel overeenkomsten met mijn reis. Helaas is het boek in het Frans. Mijn Frans zorgde al voor veel hilariteit. Mijn zorgvuldig ingestudeerde zinnetje ‘ik zoek en kamer voor 1 nacht voor 1 persoon’ blijk te zijn ‘ik zoek gezelschap voor 1 nacht met kamer’.
Maar ik wilde het boek toch wel graag hebben en vertelde van mijn vriendin Mariëtte die wel goed Frans kon.
Op dat moment belde Mariëtte. Zij en Tom wilden maandag komen, of ik dat leuk vond. Ik was perplex. Boeken kopen kon niet i.v.m. mijn rugzak maar was voor mij nu geen probleem en gelukkig kon ik nog een nachtje blijven.