Dinsdag 11 maart: Avontuurlijk 'wandel'pad - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 maart: Avontuurlijk 'wandel'pad - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 maart: Avontuurlijk 'wandel'pad

Blijf op de hoogte en volg Tineke

11 Maart 2014 | Frankrijk, Givet

Met bijna heimwee vertrek ik uit de abdij. Ook de gesprekken me Claire waren heel bijzonder; ik hoop dat we elkaar na deze reis nog eens ontmoeten.

Ik wil graag verder langs de Maas en kies dus voor de wandelroute in het boekje. Oei oei, duidelijk niet voor fietsers. Ik moet vaak improviseren om over bomen, langs rotsen en door hekjes te komen. Eerst mijn rugzak, dan de fiets ophalen, soms moet ik deze onder prikkeldraad doorschuiven en ik geniet elk moment. De natuur is schitterend, mijn been vindt alles goed en het lukt gewoon. Ik weet niet hoe, maar alle obstakels zijn te nemen, ook met de fiets. Ongemerkt passeer ik de Franse grens. Het bordje ‘douane’ en de blauwe snelheidsborden maken mij dit duidelijk. Het is echt een dag met een gouden randje.

In Givet is het VVV gesloten en van het pelgrimsverblijf heb ik geen telefoonnummer, alleen een adres. Alle mensen helpen mij vriendelijk met de weg te wijzen en al snel sta ik daar voor de deur. De contactpersoon wordt gebeld en ik maak kennis met een kunstenaarscollectief dat daar een expositie houdt. Ik krijg water met gebak en het wachten vliegt om.

Het pelgrimshuisje is een droom. Van buiten oud maar binnen een keuken, douche, eethoekje, alles, en natuurlijk bedden. Hulde voor deze parochie die ons pelgrims zo opvangt.
Ik geniet van de zon en de vele sneeuwklokjes in de tuin. En ’s avonds van de douche want die had ik nl. niet in de abdij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 208623

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: