Woensdag 14 mei: Wave van de korenvelden - Reisverslag uit Estella, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Woensdag 14 mei: Wave van de korenvelden - Reisverslag uit Estella, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 mei: Wave van de korenvelden

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

14 Mei 2014 | Spanje, Estella

Gisteravond ging ik als laatste naar bed en kon in het donker nergens mijn pyjama vinden. Vanochtend dus ook niet. Tot nu toe ben ik dus mijn zakmes, een kam en twee keer mijn shampoo kwijtgeraakt. Mijn pyjama was een oude maar een leuke en ik baal.
Het ontbijtbuffet fleurde mij weer helemaal op. Chocolademelk, thee, vruchtensap, geroosterd brood, yoghurt, muesli. De vroege vogels waren al weer om 4.00 uur vertrokken, over waren nu de genieters.

Samen met Nicky ging ik om 7.30 uur op pad. De zon brak door en een blauwe lucht straalde ons tegemoet. Al kletsend liepen we niet via de oude brug de stad uit maar hadden daar nu wel een mooi gezicht op.
Dit puriteintje liep terug en ging alsnog ook over de oude brug.

Door een landschap van golvende graanvelden, wijngaarden en struikgewas liepen we nu ook weer omhoog en omlaag. De wind door de korenvelden vind ik betoverend; als een voortdurende wave beweegt alles op het ritme van de wind.

Het dorpje Cirauqui was lekker oud en gelukkig lukte het mij om regelmatig alleen te lopen.
De grap is dan wel dat ik, als ik lang niemand voor of achter me zie, dan ga twijfelen of ik wel goed loop. Zo gauw wen je dus aan anderen.

Veel oude bruggetjes maakten vandaag onderdeel uit van de route en regelmatig zaten mensen daar aan en in het water. Ik houd liever mijn schoenen aan. Lijkt mij zo zwaar als je ze dan weer aan moet doen. Deze picknick plekjes zijn heel gezellig en wederzijds wordt er veel gegroet.
Praktisch of eigenlijk onpraktisch is dan wel dat je daar dan moeilijk even kan plassen.
Bij het volgende dorpje noodstop in de bar. Ik spreek echt geen woord Spaans maar mijn gezicht spreekt waarschijnlijk boekdelen: de man wijst gelijk naar de eerste verdieping.

Tegen half vier arriveer ik in Estella. Een herberg voor 34 personen.
De vroeglopers liggen nu te slapen.

  • 14 Mei 2014 - 20:47

    Roland:

    Hello Tineke!

    I thought I should let you know that I am safely back at home in the UK. After you left Beilari my back improved quite quickly. The next day I could walk a little with a stick. On the following day I was able to leave by bus and train for two days in Lourdes. I flew home from Bordeaux yesterday. Joxelu, Jackline, you and the other pilgrims were all very kind to me and I am very grateful. I am not 100% better yet but at least I can walk without a chair :-)

    All best wishes and prayers for your camino,

    Roland

  • 16 Mei 2014 - 16:02

    Tineke Ten Bulte:

    Oh roland what nice to hear from you.
    here are now more people that you met in beilari, we are all glad that it iss better with You.
    nowyou can learn skating with a chair you know now who it works and that it good works,
    maybe some time we see again in Wales of my country, my greetings and good luck
    tineke/Christina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 208365

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: