Dag 0 – Bewijzen dat ik mezelf ben - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 0 – Bewijzen dat ik mezelf ben - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 0 – Bewijzen dat ik mezelf ben

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 September 2017 | Spanje, Oviedo

Eerst naar Lissabon vliegen en dan weer omhoog naar Oviedo doet een beetje raar aan en eerlijk gezegd maakte ik mij ook wel ongerust over het overstappen.
Voor niets dus: er staat netjes een aardige Portugese meneer te wachten die mij precies vertelt hoe en wat. Door het uur tijdverschil heb ik ook ruim de tijd.

Het geldt bijna als een binnenlandse vlucht en dus een klein toestel wat relatief laag vliegt en ik geniet.
Mijn camino's worden één. Ik realiseer mij dat ik waarschijnlijk over Porto en de camino Portugues heen gevlogen ben en straks zal ik over de camino Frances vliegen. Ik snap niets van alle ronde weilandjes maar zie duidelijk de overgang van het dorre Spanje naar het groene Gallicië.

Hup, met de bus naar Oviedo en als ik iemand vraag naar mijn hotel, blijk ik er voor te staan.
Ik kan mijn geluk niet op, zoveel voorspoed en loop bijna dansend naar binnen.

Het venijn zit altijd in de staart.
Geboekt op Tineke ten Bulte en met een paspoort op mijn meisjesnaam en een uur eerder dan gepland, is er volgens de man geen kamer voor mij beschikbaar. Met zijn vertaalapp probeert hij mij dat duidelijk te maken.
Hoe kan ik nu bewijzen dat ik mijzelf ben? Gelukkig zie ik op het boekingsformulier mijn telefoonnummer. Ik vraag de man dit te bellen en hoera, mijn telefoon rinkelt.
Bewijs genoeg en na nog een fantastisch hapje lig ik heerlijk in mijn bed.

  • 04 September 2017 - 20:27

    Marian:

    Geweldig dat je de Primitivo gaat lopen Tineke. Ik ga je volgen en de bekende plekjes meebeleven. Succes met je tocht. Buen camino lieverd.

    Groetjes
    Marian

  • 04 September 2017 - 21:16

    Elisabeth:

    Wat goed dat je weer gaat Tineke, ben jaloers!
    En wat een mooi begin!
    Leuk om je weer te volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 208545

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: