Dag 1 – Omlopen, kaartje kopen en niet gaan - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 1 – Omlopen, kaartje kopen en niet gaan - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 1 – Omlopen, kaartje kopen en niet gaan

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 September 2017 | Spanje, Oviedo

Vanuit het hotel op zoek naar de kathedraal en als ik dan de eerste bronzen schelp in het voetpad ontdek ben ik 100% pelgrim.

In de kathedraal mijn schelp en nog een pelgrimspaspoort opgehaald en genoten van al het moois op weg.
Op aanraden ga ik niet direct de route volgen maar via de berg eerst de twee kerkjes San Miguel de Lillo en Santa Mara del Naranco bezoeken.
Maar eerst geniet ik in Oviedo nog van diverse muziekgroepen en mooi geklede vrouwen bij de diverse kerken. Hup, niet treuzelen, op weg!

Bij de kerkjes aangekomen, slaat de twijfel toe. Jee mag ze alleen bezichtigen met een gids; al met al gaat mij dit bijna twee uur kosten. Dat is te lang…. Echt iets voor mij: omlopen, kaartje kopen en dan niet gaan.
De man van de kaartverkoop wil mij nog wel spontaan mijn geld terug geven. Ik schud mijn hoofd en met zijn welgemeende ‘bon camino’ ga ik op pad.

Ik verbaas mijzelf. Het lukt mij om aan de hand van mijn routeboekje op de originele route uit te komen. Hoera, daar zijn de schelpen en gele pijlen!
Ik maak kennis met een stel uit Zuid-Afrika. Ons Nederlands is toch te verschillend en wij spreken dus maar Engels.

‘s Avonds in Esplanade ben ik herenigd met vliegtuig- en bus-medepelgrims.
De eerste dag zit erop, 16 km.

  • 13 Februari 2018 - 18:03

    Heleen:

    Hallo Tineke,

    Ik lees jouw verhaal met veel plezier. Mijn man en ik gaan in Mei zowel de Camino Salvador als de Primitivo lopen. Ik vraag me alleen af. Wat was precies uw bestemming na de eerste dag van 16 km? Ik zie namelijk nergens op de kaart een plaatsnaam genaamd: Esplanade.
    Als u me zou kunnen vertellen welke plaats het was en eventueel zelfs de naam van de Albergue dan zou u me een hele hoop helpen.

    Buen Camino!

    Heleen

  • 24 Maart 2018 - 16:02

    Tineke Ten Bulte:

    hallo h
    Heleen,
    ik zie helaas nu pas jouw reactie, maar als je nog info wilt dan mag je gerust mij even prive e mailen

    tineke@hetbehoudenhuis.nl
    groet tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 209196

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: