Dag 17 – Het geluid van de doedelzakken en de trom - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 17 – Het geluid van de doedelzakken en de trom - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 17 – Het geluid van de doedelzakken en de trom

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 September 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

In tegenstelling tot gisteren wilde ik vandaag vroeg vertrekken. Hoe dan ook, aankomen moet lukken.
Sybill had mijn sandalen en slaapzak bij haar in de rugzak gestopt zodat ik minder gewicht zou hebben. Zij verwachtte voor de mis in Santiago te zijn.

Hoera, ik was in Monte del Gozo. Het was half 11 en tot nu toe ging het redelijk.
Er was veel mist en de wereld was dus net zo klein als ik het ervaarde: stappen,
klein stukje stappen en verder.

De route was anders dan 3 jaar geleden en volgens mij ook langer. Neen helaas op tijd voor de mis zou mij niet lukken maar dat maakte allemaal niets uit. Ook niet de stromende regen want het kwam nu echt met bakken uit de Hemel.

Daar was het geluid van de doedelzakken en de trommels
Vol ontroering liep ik het plein op.
Ja, voor de derde keer maar ik was net zo blij als de eerste keer.
Het was gelukt! Het was geweldig mooi, zwaar, warm, het maakte allemaal niets uit. Dit is puur geluk.

‘s Avonds naar de mis in plaats van 's middags maar mijn geluk kan niet op:
het Wierookvat zwaait en dat op maandagavond!

Diep gelukkig lig ik nog eenmaal in een stapelbed.
En morgen weer thuis.

  • 19 September 2017 - 00:35

    Marian:

    Geweldige Tineke. Je hebt het weer gefixed
    Geniet heerlijk na en doe Santiago mijn groeten. Ga je nog bij de hollandse huiskamer langs voor een verdiende bak koffie en je laatste stempel?

    Dikke knuffel
    Marian
    Verzonden

  • 19 September 2017 - 12:36

    Nadine:

    Hé Tineke, geweldig, je hebt het weer gehaald. Super blij voor jou. Geniet nog maar even, volgende week zie ik je .
    groetjes
    Nadine

  • 19 September 2017 - 18:04

    Liana:

    Genoten van je verhalen en fijn dat je het gehaald hebt.
    Goede reis naar huis.

  • 20 September 2017 - 13:08

    Marja:

    Hoi Tineke,

    Geappt hebben we al. Lees nu pas je laatste 2 dagen en kreeg kippenvel. Gelukt, wat fijn.
    Zie je gauw.

    Liefs Marja

  • 20 September 2017 - 13:43

    Elisabeth:

    Oh Tineke wat fijn dat je weer "aangekomen" bent! Chapeau, gefeliciteerd, goed gedaan ondanks alle ongemakken! Dank je wel voor jouw verhalen en foto's het was fijn om, op de stoel, met je mee te lopen. Hopelijk gaat dat mij ook weer eens lukken!
    Inmiddels goed aangekomen thuis denk ik en nu weer landen en nagenieten!
    Alle goeds, lieve groet,
    Elisabeth

  • 24 Maart 2018 - 16:48

    Tineke Ten Bulte:


    Lieve allemaal, het is al wel weer een tijdje geleden maar ik wil mijn verhaal toch nog afsluiten. Mijn been was binnen 14 dagen weer als vanouds.

    Ik heb inmiddels een aantal van jullie ook persoonlijk ontmoet en gesproken en met Johanna eindelijk koffie gedronken.
    Heb ik nieuwe plannen, ja zeker.
    ik was enthousiast begonnen aan de camino van de lage landen in ons eigen mooie landje. de eerste etappe heb ik gelopen vanaf Eijsden naar Maastricht en deze keer gooide mijn been geen roet in het eten maar een ommetje met mijn kleinzoon rondom het huis had een gebroken arm als resultaat.
    Ik hoop toch de komende maanden meer etappes te kunnen lopen en in augustus wil ik starten vanuit Cluny dan op weg naar Le Puy de Vezelay en hopelijk tot Congues

    Ik zie soms dat er vragen komen over de route, overnachtings adressen etc.
    Ik zou iedereen willen vragen om mij dan rechtstreeks te e -mailen,
    tineke@hetbehoudenhuis.nl
    ik wil jullie met alle plezier alle informatie geven en dank jullie voor alle support, het mee beleven en enthousiaste reacties,
    Bon Camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2330
Totaal aantal bezoekers 209280

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: