Woensdag 5 februari: Via Heesch naar Schijndel - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Woensdag 5 februari: Via Heesch naar Schijndel - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 februari: Via Heesch naar Schijndel

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 Februari 2014 | Nederland, Schijndel

Route vandaag: van Oss via Heesch en Heeswijk naar Schijndel.

Eerst in Oss een hoofd/haarband gekocht.
We hebben weer een lekker zonnetje maar wel met een stevige wind. Mijn capuchon is lekker maar soms met mijn opvliegers iets te warm, dus uitbreiding van de uitrusting.
Na wat zoeken door het centrum lopen we gemakkelijk naar Heesch.

De stijfheid in mijn benen is nog niet weg. In Heesch zowaar een echte koffiepauze bij de HEMA! Helaas geen toilet, daarvoor moesten we naar de bieb.
Voordat ik er erg in had liepen we langs het poppenhuis museum in Heesch. Helaas al enkele jaren gesloten maar ik heb daar vaak veel plezier gehad. Was er bijna voorbijgelopen dus even terug voor de foto.
Na Heesch passeerden we de sterrenwacht van Haley. Hier liep ik waarschijnlijk te dromen want zonder het op te merken ben ik er langs heen gelopen, dus geen sterretjes voor mij.
Wat ik wel opmerkte was een ingemetseld Mariabeeld en een Jakobsschelp. Helaas was er niemand te zien maar het maakte mij wel nieuwsgierig.

De grootste verrassing kwam echter in Heeswijk. Ik herkende de boekwinkel bij de Abdij. Hier had ik in oktober mijn eerste boeken gekocht voor deze tocht en nu liep ik hier. Hoe wonderlijk zijn Gods wegen.
Ferm bij de abdij aangebeld . Na een welkom met koffie en thee door Maria volgde een geanimeerd gesprek met pater Bernard Kersten. Hij vertelde op het punt te staan om naar India te vertrekken i.v.m. de bouw van een ziekenhuis. Een heel bijzondere ontmoeting.
In plaats van een stempel zijn naam en handtekening.
Bij het weggaan kwam toch ineens ook nog een stempel te voorschijn en we verlaten voldaan de abdij.

Nog een stukje naar Schijndel waar onze chauffeur Wim ons weer naar Claudia bracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1264
Totaal aantal bezoekers 210580

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: