Maandag 3 maart: Averbode - Reisverslag uit Averbode, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Maandag 3 maart: Averbode - Reisverslag uit Averbode, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Maandag 3 maart: Averbode

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

03 Maart 2014 | België, Averbode

Vanochtend rustig in de kerk rondgekeken.
Gisterenavond mochten de abdijgasten op het koor bij de paters zitten. Ik vond dit heel bijzonder, je hebt echt een heel andere blik op de kerk. Natuurlijk kaarsjes aangestoken bij het Maria-altaar voor alle hulp van gisteren.
Na een gezellig middagmaal op weg naar Averbode.

De tocht liep voorspoedig en behalve de fietsbordjes ook regelmatig de camino-aanduidingen. De weg kende wel een aantal stijgingen en het afzetten maakte dat ik soms even liever liep. De ondertussen aangeschafte fietstassen maakten mijn rugzak lichter en daardoor beter hanteerbaar.
Het moet een raar gezicht zijn: fiets, bergwandelschoenen, stokken, rugzak, fietstassen en ergens daartussen ik. Lukt mij niet om dit zelf op de foto te zetten.

In de abdij weer een warm welkom. Behalve lange gangen nu ook heel veel trappen. Gelukkig voor mij op de 4e verdieping mijn kamer met lift en een super badkamer.
Ook hier leuke andere gasten. Ook nu tijdens het vesper samen met de paters op het koor dat hier nog indrukwekkender is.
Ook hier besluit ik pas na het middagmaal te vertrekken.

  • 05 Maart 2014 - 23:00

    Nadine:

    De abdij van Averbode - wanneer ik dat lees moet ik steeds denken aan mijn kindertijd. Vroeger gaven de paters verschillende tijdschriften uit. Zoals zonnekind - zonneland en Vlaamse Filmkes. Abonnementen uit mijn kindertijd. Grappig.
    Hoop dat het fietsen wat beter gaat dan het stappen.
    grts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 210765

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: