Donderdag 6 maart: Via de RAVeL2 naar Pietran - Reisverslag uit Piétrain, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Donderdag 6 maart: Via de RAVeL2 naar Pietran - Reisverslag uit Piétrain, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 maart: Via de RAVeL2 naar Pietran

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Maart 2014 | België, Piétrain

Het kostte wat moeite om uit Tienen op de goede route te raken. Mensen zien een fiets en sturen je dan steeds naar de weg maar na gisteren wilde ik dat absoluut niet. Dus op zoek naar de RAVeL2, de wandelweg naar Hoegaarde. Het is dan zo leuk als je de blauwgele stickers weer ziet! Een beetje thuiskomen.

In Hoegaarde wordt het weer echt genieten. Nee, niet van de brouwerij, die bewaar ik voor een andere keer. Nee, een open kerk. Een kerk met plantjes en bloembedjes in de kerk, een levende kerk. Helaas geen stempel voor mijn paspoort; die heeft iemand die nu werkt.

Vrolijk fiets ik verder. De RAVeL2 is een geasfalteerde weg over een spoorrailtraject en fietst heerlijk.
Ik kom wel in dubio bij een splitsing waar het adres staat van mijn logeeradres. Volgens mijn routeboekje slechts 375 m van de route; volgens dit bordje 3,5 km. Ik besluit de bordjes te volgen en fiets vervolgens door verlaten dorpjes. Dorpjes zoals ik ze wel in Frankrijk had verwacht maar niet in België. Ik kom aan in Pietran, bij mijn Bed and Breakfast. Hier kun je via 2 routes komen en dat is de oplossing: via Helecine 375 m en via mijn route, dus 4,5 km van de route.
Het ergste is dat ik nu naar Jodoigne moet voor eten en boodschappen, dus 2x 4 kilometer. Gelukkig zonder bagage en stralend mooi weer.

De pannenkoeken smaken heerlijk en ik slaap als een roosje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 209572

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: