Zaterdag 15 maart: Een oude bekende - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Zaterdag 15 maart: Een oude bekende - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Zaterdag 15 maart: Een oude bekende

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 Maart 2014 | Frankrijk, Bazancourt

Na het ontbijt eerst Signy l'Abbaye in.

Bij de supermarkt kom ik tot mijn verrassing Nico weer tegen. Hij vindt het ook leuk en we praten bij. Ook hij is in Charleville terechtgekomen. Zijn tentje mocht bij de sluiswachter en bij de VVV had hij in ieder geval een mooie stempel gekregen. Door mijn vermoeidheid had ik daar niet eens aangedacht. Hij was via de D2 de stad uitgelopen, de weg die ik ook had willen nemen. In de praktijk had dit dus weinig uitgemaakt: hij is heuvel op en afgelopen en ook hij was in gesprek gegaan met St. Jacobus. We moeten wel lachen om het feit dat ik met de fiets net zo snel ben als hij lopend. De meeste wandelaars hebben een stok, ik een fiets. Resultaat hetzelfde.
Samen lopen we naar de contactpersoon voor de stempel. Nico vertelde dat zij gisteren niet thuis was. Gelukkig maar dat ik gelijk het hotelletje in gegaan ben. Na de stempel gaan we weer uiteen. Nico wil op de GR blijven, niemand die hem weer vanaf krijgt, en ik op de Via Campaniensis. We weten zeker dat we elkaar weer zullen zien.
Inmiddels is de kerk open en kan ik een kaarsje opsteken voor een ernstig zieke vriendin van ons, Willemien.
Het miezert als ik terug loop naar het hotel, klaar voor vertrek.

Dus niet. Mijn fietssleutel is nergens te vinden. Drie kwartier later kan ik pas vertrekken. Voordeel: het is alweer droog. Ik ga eerst richting Rethel fietsen. Na gisteren toch mijn been ontzien.
Al gauw loop ik toch door een schitterend bos gebied. De hellingen zijn iets te zwaar voor mij maar het is ook te mooi om er zomaar doorheen te fietsen. Na 8 km kom ik bij het bord ‘Rethel 17 km’. Ik ben nu op dezelfde afstand waar ik gisteren gestopt was.

In Rethel de bijna standaardproblematiek. VVV dicht en ik word zelfs de autoweg opgestuurd als ik vraag naar de weg naar Reims. Ik zie de krantenkoppen al voor mij. Dus keer ik gauw op de oprit.
Ik zie een bordje Avancon, weet dat de route daar doorheen loopt en fiets dus die kant uit.
Na Avancon zie ik de bekende blauw/gele bordjes en besluit nog even verder te gaan. Afwisselend lopend en fietsen maar vooral genietend. Het is al laat in de middag, de horizon kleurt rood maar het is nog zo ongelooflijk fijn buiten dat ik helemaal geen zin heb om te stoppen.

Ik fiets/wandel door tot Bazancourt. 5 contactpersonen, 3 pelgrimsslaapgelegenheden, dat moet dus lukken.
Dus niet, alles is dicht. De eerste contactpersoon raadt mij aan de tweede te bellen en daar krijg ik een antwoordapparaat. Een voorbijgangster ziet mijn groeiende wanhoop en gaat helpen. Zij gaat voor mij bellen, helaas met hetzelfde negatieve resultaat. De burgemeester, de pastorie ze belt alles af. Uiteindelijk belt ze het hotel, wat dicht zit maar als ik geen maaltijd wil kan ik daar wel overnachten,
Prima! Ik heb nog stokbrood, bananen, een appel en een uurtje later lig ik al tussen de lakens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 210557

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: