Dag 2 – Ik heb het tempo van een hond - Reisverslag uit Villapañada, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 2 – Ik heb het tempo van een hond - Reisverslag uit Villapañada, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 2 – Ik heb het tempo van een hond

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

03 September 2017 | Spanje, Villapañada

Mijn kamergenoten, twee heren, op mijn 6 persoonskamer staan tot mijn verbazing niet vroeg op en ik word pas na acht uur wakker. Gelukkig, ook vandaag staat er 16 km op het programma; dat moet lukken.

Ja ja… Hoog, hoger en ik heb geen ontbijt gehad. Dus tegen 10.00 uur word ik wel erg flauw. Ik kan 200 m omlopen maar de bar is op lundi gesloten. Ik twijfel is: dit nu zondag of maandag?
Toeval of niet, een app van een goede vriend helpt mij en ik geniet even later van een prima ontbijt. Ik krijg veel te veel: verse jus, aardbeien en zelfs mijn doorgesneden sandwich is genoeg voor 3 maaltijden.

Mijn boekje raadt aan de herberg van Domingo, na Grado in Villapanada.
Natuurlijk verdwal ik weer in Grado. Grote steden en ik, brrr.
Een always pelgrim met een hond - hij zwerft over alle camino's in alle richtingen - helpt mij een paar keer uit de brand en het lukt mij erg moe de herberg van Domingo te bereiken.

Daar wacht mij een groots onthaal. Wat een gastvrijheid!
Een douche alleen voor vrouwen. We zijn eerst met ons drieën: een uit Egypte, een uit Estland en ik.
Waar ontmoet je zoveel verschillende mensen met wie je ook nog echt contact hebt?
De man met de hond is er ook. Ik realiseer mij dat ik hem de eerste dag al bij de kathedraal gezien heb. Conclusie: ik heb het tempo van een hond.
De Spaanse mannen zijn volop in de meerderheid en zij koken voor ons.
Domingo doet voor mij de was en leert mij ook deze goed op te hangen.
Er is een Spanjaard die Engels leert en een ander Frans en twee Nederlanders
die Spaans proberen. Hilariteit volop.
Volkomen tevreden ga ik naar bed; een schitterende plek bovenop een berg en prachtige mensen.

De volgende morgen vertrek ik als laatste. Ik mag de lichten uitdoen en de deur sluiten en dat doe ik met weemoed.

  • 04 September 2017 - 21:19

    Elisabeth:

    Hoe mooi kun je het hebben en treffen! Buen Camino
    Grtjs
    Elisabeth

  • 04 September 2017 - 21:41

    Roel:

    Weer op pad? Nu de Primitievo dat is genieten het schijnt een van de
    mooiste Camino's te zijn en dat klopt

  • 04 September 2017 - 22:09

    Roel:

    Buen Camino.
    Gr.Roel



  • 05 September 2017 - 19:10

    Marja:

    Hoi Tineke,

    Wat een mooi begin van je reis, vriendelijke mensen die je op weg helpen in plaats van dat jij maar klaar moet staan voor familie/vrienden en kennissen. Onderweg zul je ook mensen tegenkomen die je hulp kunnen gebruiken.
    Geniet ervan en kom herboren terug.

    Liefs je penzus en vriendin Matje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 209707

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: