Dag 6 – Overleefd én intens genoten - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 6 – Overleefd én intens genoten - Reisverslag uit Berducedo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 6 – Overleefd én intens genoten

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 September 2017 | Spanje, Berducedo

De traditionele route, Bore s- Hospitalos – Berducedo, 25,2 km en van 700m weer naar 1200m en dat twee keer.
Alternatief? Ja maar dan 33 km met wel de mogelijkheid van een extra overnachting.
Langs de oude route de restanten van oude kloosters, pelgrimshospitalen maar vooral een schitterende natuur.

Met gekruiste vingers op weg en heel veel extra eten en water maar zonder mijn rugzak.
Om dit kans van slagen te geven heb ik deze met de taxi vooruitgestuurd en mijn onderdak geregeld. Ook al kom ik pas vanavond laat aan, geen gevecht om een bed!

Het is mooi, ontzettend mooi!
Het is idioot zwaar maar op de een of andere manier kom ik steeds weer boven en beneden. Als ik bang ben dat ik verdwaald ben, stuurt Jacobus mij gelukkig pelgrims achter mij en samen zwoegen we verder totdat we er zijn.

En dan? Nee….. een hoog stapelbed!
Gelukkig, Camilla en Ivan hebben nog twee noodbedden op hun kamer.
Prima, gewoon twee lage bedden en wij maken daardoor plaats voor anderen.
Ze koken ook voor ons een heerlijke maaltijd.
Vandaag heb ik niet alleen overleefd maar intens genoten.

  • 09 September 2017 - 11:11

    Nadine:

    Tineke,

    Ik geniet iedere dag weer van je reisverslag. Nog een fijne reis, geniet ervan
    groetjes
    Nadine

  • 11 September 2017 - 11:12

    Marja:

    Hoi Tineke,

    Prachtig hoor die plaatjes. En stijgen en dalen? Ach in Oostenrijk vind je het ook normaal, want het uitzicht is boven op de "top" altijd mooi.
    Veel plezier en geniet.
    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 209572

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: