Vrijdag 14 juni 2019 – Pelgrim zonder Spaanse pas - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 juni 2019 – Pelgrim zonder Spaanse pas - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 juni 2019 – Pelgrim zonder Spaanse pas

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

14 Juni 2019 | Spanje, Sevilla

Ik heb een ticket voor het paleis Alcazar, in mijn gedachten voor 9.00 uur.
Mooi op tijd weg, broodje halen tegenover mijn pensionnetje en op mijn gemak aan de wandel.
Als ik onderweg een foto wil maken…. geen camera! Terugrennen broodjeszaak… nee! Gelukkig op mijn kamer.
Nu snel rennen want het is al na 9 uur. Daar aangekomen blijkt dat het pas om 9.30 is, pffffff.
Ik geniet van de tuinen maar helaas geeft mijn ticket mij geen toegang tot de koninklijke vertrekken en kaartjes voor die dag zijn al uitverkocht. De benedenvertrekken zijn i.v.m. een officiële ceremonie ook al gesloten.

Ik laat mijn stemming niet bederven en ga op zoek naar een nieuw pelgrimspaspoort. Volgens de info van de kathedraal hier verkrijgbaar. Mooi niet dus. Wel op een privéadres maar niet meer voor het weekend. Gelukkig heb ik een Nederlandse bij mij.
Het meisje verandert de datum, zet wel een stempel. Ze heeft zelf ook een camino gelopen, is aardig maar ik ben wel teleurgesteld. Sevilla, een mooie stad, schitterend voor de toerist maar dit pelgrimmetje had toch wel op een schelp en een Spaanse pelgrimspas gerekend.
Terug naar de kathedraal, ook daar een stempel. Aan de westkant even gemopperd op St. Jacobus.

En daarna de laatste uren toeristje gespeeld. Wel de verleiding weerstaan om iets van keramiek of kurk te kopen. Mijn rugzak is kleiner maar voelt zwaarder en souvenirs kunnen echt niet mee.
Wat wel mee kan is een kleine geluksafbeelding van de heilige Carmen. Een aardige pastoor geeft mij die mee voor onderweg als ik ook in zijn kerk nog een stempel haal.
Toch pelgrim.

Morgen echt op stap.

  • 17 Juni 2019 - 19:16

    Liana:

    Wat fijn dat je weer op pad kunt en ook fijn dat je ons daarop "meeneemt" Buen Camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 208589

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: