Etappe 1, zaterdag 15 juni 2019 - Al het begin is - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 1, zaterdag 15 juni 2019 - Al het begin is - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 1, zaterdag 15 juni 2019 - Al het begin is

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 Juni 2019 | Spanje, Guillena

Iets later dan gepland, om 7.15 u, verlaat ik mijn knusse pensionnetje in Sevilla en ga op weg.
Een nieuwe rugzak is niet alleen wennen met inpakken maar ook met lopen.

Gemakkelijk loop ik Sevilla uit. Het routeboekje gaf aan dat het moeilijk was de stad te verlaten maar in een mum van tijd was ik aan de andere kant van de rivier. Ik glibberde over net schoongemaakte stenen. Een jonge jongen keek mij meewarig aan. Ik zag hem denken: ‘Suf oud mens’. En toen gleed hij uit! Een brede glimlach mijnerzijds.
Die glimlach was totaal verdwenen toen ik een half uurtje later zelf onderuit ging. Een ongelijk voetpad en daar lag ik. Hoogmoed komt voor de val.
Ik begreep dat ik in ieder geval 1 stok moest pakken. Een steile afdaling van een talud zag ik niet zitten en ploegde dus maar door een oud korenveld. Naast de mooie bloeiende oleanders, sinaasappelbomen en bergen met afval. Op mijn eerste tocht vond ik het nog leuk om het mooiste afval van de dag te zoeken maar dat is hier onbegonnen werk. En toiletpot scoorde wel.
Tussen al het afval liepen twee mensen. Zochten die naar bruikbare zaken? Nee, ze zochten slakken. Vol trots liet de vrouw mij haar gevonden slakken zien. Daar had ik nog nooit over nagedacht. Ik wil ze ook niet eten. Maar er bestaan dus slakkenzoekers.

In Santiponce aangekomen wilde ik daar eigenlijk overnachten. Rustig alle Romeinse gebouwen bekijken en de opgraving Italica.
Eerst naar de toeristeninfo. Gesloten.
Hotels alleen boven de 100 euro.
Dan toch maar doorlopen. Maar nu al wel het dorp twee keer heen en weer gelopen.

Op naar Guillena.
Warm, heet, zonnebloemen en een ondrinkbare gevulde veldfles: in plaats van sporttabletten daar mijn tabletten ingegooid voor het schoonmaken van mijn tanden. Vies!
Maar dan een schitterende herberg en omhelzing van de herbergierster. Bed, warme douche, een fantastisch pelgrimsmaal en een mede Italiaanse pelgrim die Engels spreekt.
Hij komt mijn sleutel halen. Hij heeft zichzelf buitengesloten. Hij komt toch wel terug he?

  • 19 Juni 2019 - 12:00

    Marja Te Lintelo:

    Tineke, een mooie camino gewenst. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 209227

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: