Woensdag 5 maart: Geen Tienen - Reisverslag uit Tienen, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Woensdag 5 maart: Geen Tienen - Reisverslag uit Tienen, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 maart: Geen Tienen

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 Maart 2014 | België, Tienen

Eerst naar de mis.
Voor het eerst in mijn leven krijg ik hier een askruisje of, eerlijk gezegd, een stempeltje.
Ik vergeet dit natuurlijk direct en even later wrijf ik over mijn hoofd en is natuurlijk alles zwart.
Na mijn overvloedig ontbijt werk ik eerst mijn verslagen bij, nu heb ik Internet, en daarna ga ik op stap: Tineke op weg naar Tienen!

Gekozen voor de normale weg naar Tienen, omdat het via fietsknooppunten te lang zou zijn voor mijn been. Maar heuvel op en af is ook afzien en de natuur is natuurlijk ver te zoeken. Er staat wel een bord NATUURPUNT, maar waarom is een groot vraagteken.
Ik vond wel een schitterend plekje op te lunchen. Het is onduidelijk of dit iemands tuin is maar ik geniet.
Steil omhoog betekent ook hard naar beneden. Voor mij iets te hard.

In Tienen is het druk, lawaaiig en de kerk met de Jacobsbeelden is dicht. Ik moet erg lachen: ze zitten dicht omdat het kermis is. Vanochtend een askruisje en nu een kermis!
Ik vlucht het suikermuseum in, maar oei… trappen. Ook in de pastorie waar ik nu logeer en geen lift.
Morgen maar gauw verder want Tienen is niets voor mij.

Het weer was schitterend vandaag en eigenlijk had ik ook liever door willen fietsen naar Hoegaarde, 7 kilometer verderop. Ik dorst dit toch niet. Mijn pootje doet zijn best en ik wil het niet forceren.


  • 05 Maart 2014 - 23:03

    Nadine:

    Hoegaarden, zeker een keertje langsgaan als het kan. Heel mooi van natuur ook.
    grts

  • 06 Maart 2014 - 19:44

    Marian:

    Hoi Tineke,
    Wat slim dat je fietstassen hebt gekocht. NU nog je wandelschoenen verwisselen voor lichte schoenen. Die had je toch, of zijn die al richting Colmschate? Ben je Petra al gepasseerd? Grappig hoe jullie elkaar afwisselen op deze route. Ik wens je weer een paar fijne fietsdagen en hoop dat het weer net zo lekker bij jou is als bij ons. Het weekend wordt 18 graden. Buen Camino, Groetjes Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 209210

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: