Dag 3 – Omhoog en omlaag - Reisverslag uit Salas, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 3 – Omhoog en omlaag - Reisverslag uit Salas, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 3 – Omhoog en omlaag

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 September 2017 | Spanje, Salas

Ha ha, ben nu al de tel van de dagen kwijt.

Na het afsluiten van de herberg een stukje terug om weer op de route te komen en natuurlijk eerst weer klimmen.

Geleerd van gisteren dus nu eerst yoghurt gegeten en ik heb nog steeds een halve belegde sandwich en een banaan.
Gelukkig maar want de eerste bar, anderhalf uur later, blijkt op maandag gesloten te zijn en ik deel alles zusterlijk met Samite. Zij komt uit Riga. Ik ben iets ouder maar we hebben ongeveer hetzelfde hondentempo. We lopen niet samen maar rusten wel steeds tegelijk.

Ja en dan weer de keus: stoppen of doorlopen! Ik wil wel overnachten in het klooster San Salvador want de eerst volgende herberg zit net iets te ver maar het is te vroeg om te stoppen. Samen besluiten we om door te lopen en elkaar er door heen te slepen.
We drinken en klimmen en drinken.
Ik word zo moe dat ik niet meer in het dorp Quantana omhoog wil lopen om daar de Jacobskerk te bezoeken. Waarom begint er niemand een herberg in het daarvoor leegstaande gebouw? Succes verzekerd!

We komen aan in Salas. Hoe weet ik niet meer.
Ik kies voor een nieuwe herberg, prima keus, slechts zeven mensen.
Er komen nog twee Hollandse vrouwen binnen; zij vonden de slaapzaal te druk. Ha ha, die moeten nog iets leren.

Wij genieten na op het hoog gelegen terras; hadden dus toch nog niet genoeg geklommen.
21 km gelopen en we gingen eerst 200 m omhoog, 400 m naar beneden, 150 m omhoog, weer 50 m omlaag en toen weer 200 m omhoog en tussendoor ook omhoog en omlaag.
Totaal moe maar allebei supertrots! Niet gepland, wel gehaald.
We besluiten morgen maar 8,2 km te lopen. Ja ja…....


  • 06 September 2017 - 00:24

    Elisabeth:

    Oh goed bezig hoor en morgen een makkie! Ben jaloers ik had deze maand ook dezelfde route willen lopen maar mijn been wil nog steeds niet. Dus geniet ik maar met jou mee!
    Bom Caminho

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 208355

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: