Dag 4 – Jacobus past weer op mij - Reisverslag uit Tineo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 4 – Jacobus past weer op mij - Reisverslag uit Tineo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 4 – Jacobus past weer op mij

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 September 2017 | Spanje, Tineo

Oh jee, met bij ieder bed een eigen stopcontact en lampje is er toch iets fouts gegaan. Mijn telefoon is niet opgeladen dus helaas geen foto's bij dit verslagje.
Ik loop langs mooie bloeiende heide en vergezichten en baal. Ik kan natuurlijk later altijd de foto's van mijn camera erbij zetten maar nu dus even niet.

Huppekee, voor vandaag 8.5 km naar La Espina, een makkie en weinig hoogteverschil.
Teveel een makkie dus. Aangekomen bij Davids herberg, waarvoor ik koos voor de sfeer, besluiten Sarmite en ik toch maar door te lopen en dat betekent nog 11,3 km tot het stadje Tineo.

Onderweg gelukkig een paar keer van die handige plekjes met stoelen en automaten.
Ik dwaal en mijmer en dan ineens een geschreeuw, zowel voor mij als achter mij! Ik schrik mij suf… Ojee, ik heb een afslag gemist en weet nu zeker: Jacobus past op mij, ook weer op deze camino. Ik haast mij snel terug.

In Tineo aangekomen besluiten Samite en ik een privékamer te delen.
Wat een luxe! Lakens en handdoeken en ik duik onder in een heerlijk warm bad.

Later eten we bij de bar van het pension. Eigenlijk zijn ze nog dicht maar als we wat soep willen hebben en vlees, kunnen we wat krijgen.
Ik ben een soep liefhebber! Er komt een grote schaal vol met soep en schelpdieren. Voor mij de lekkerste soep ooit. De schaal gaat helemaal leeg….
‘s Avonds lig ik nog na te genieten, na controle dat alle stekkertjes goed in het stopcontact zitten.