Dag 5 – Vechten om een bed - Reisverslag uit Bores, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 5 – Vechten om een bed - Reisverslag uit Bores, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 5 – Vechten om een bed

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 September 2017 | Spanje, Bores

Route Tineo – Campiello – Bores, oftewel 16 km en van 700m naar 900m en naar beneden en, ja hoor, voor Bores weer omhoog.

Het voordeel van als je de laatste herberg in de stad hebt, is dat je er ‘s morgens ook gauw weer uit bent.
Heerlijk uitgerust en met niet zoveel kilometers voor de boeg, een aantrekkelijk vooruitzicht.

De vergezichten zijn mooi. De meeste mensen blijven in Campiello overnachten maar mij trok Bores meer. Een kleine herberg met mooi uitzicht.

Voor je aankomt bij de herberg moet je eerst 500 meter naar links en je registreren in de bar.
Daar zijn ook Camilla en Ivan, het jonge stel uit Zuid-Afrika. Ivan is al in de herberg geweest en kreeg daar te horen dat alles vol was. De bareigenaar schudt zijn hoofd en laat het boek zien: nog twee bedden voor Sarmite en mij en Camilla en Ivan mogen op de zolder.
Iedereen zonder stempel mogen we wegsturen.

Oh nee, vechten om een bed?
Ja hoor! Boven aangekomen houdt iedereen vol dat het vol is. Daar komt de eigenaar. Je hoeft geen Spaans te kunnen om hem nu te begrijpen en zowaar, ik krijg een bed. Een bovenste bed.
Na prima eten en inderdaad genietend van de zon en het uitzicht, blijkt dit zwaar bevochten bed wel erg hoog te zijn. Geen trapje en een klapstoel die veel te laag is. Na meerdere pogingen en de slappe lach lig ik erin

Waarin?
Volgens mij op een luchtbed midden in de oceaan want ik wieg mee en als mijn onderbuurman zich omdraait vlieg ik door de lucht.
Ik roep mijzelf tot de orde: ‘Zeur niet, je hebt een bed!’ en sluit mijn ogen.

  • 08 September 2017 - 23:32

    Elisabeth:

    Ff lachen Tineke! Schuitje varen theetje drinken... hoop dat je toch een goede nacht gehad hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 208350

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: