Dag 14 – Waar blijven de oude poezen? - Reisverslag uit Melide, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 14 – Waar blijven de oude poezen? - Reisverslag uit Melide, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 14 – Waar blijven de oude poezen?

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 September 2017 | Spanje, Melide

De ochtend kleurt mooi rood als ik naar buiten stap. Op weg naar Melide.
Daar sluit de Camino Primitivo aan op de Camino Frances en ben ik terug op de route van drie jaar geleden. Een gek idee, vooral ook omdat ik toen erg veel pijn had aan mijn been en nu weer. Vorig jaar op de Camino Portugues nergens last van, nu op het zelfde stukje weer.
Het is toen gelukt, het zal nu ook wel lukken.

Het begint met een klim en eenmaal boven zie ik Melide al liggen.

Bij de eerste bar loopt een poesje met duidelijk veel pijn aan haar ene pootje. Er ontbreekt eigenlijk een voetje. Ik voel verwantschap en ze krijgt een behoorlijk stuk van mijn kaas mee.
Ik zie zoveel honden en katten in Spanje, heel vaak ook samen maar altijd jonge poesjes.Waar blijven die oude?
Grappig vind ik ook dat de honden hier niet alleen schapen bijeen drijven maar ook koeien. Dat niet alleen koeien hier bellen om hebben maar ook schapen.
Dat getingel, zonder dat je vaak een dier ziet, maakt mij altijd vrolijk.
De heerlijke geuren van de eucalyptusbomen, vooral als de bladeren nog iets vochtig zijn, doen je wanen in een heerlijk bad en zo mijmerend in de zonneschijn met 5 druppels regen kom ik in Melide aan.

In mijn geheugen een klein stadje, bijna dorpje. Helemaal mis. Razend verkeer, grote gebouwen, brrr.
Gelukkig mijn pension gauw gevonden en weer heerlijk een twee persoonskamer in plaats van een zestigpersoons.

In de buurt nog een restaurantje dat geen siësta houdt oftewel ik hoef niet tot 20.30 uur te wachten op een hapje eten.
Daarna pootje weer omhoog en hopelijk morgen weer iets beter.
Nog 50 km to go.

  • 16 September 2017 - 00:42

    Elisabeth:

    Hi Tineke,
    Ah ik mis nu de foto's... wat heb jij eigenlijk aan je been? Je kunt in elk geval wel doorlopen toch?
    Het begint alweer op te schieten! Dat is dan je derde Compostella toch?
    Geniet nog lekker van die 50km!
    Buen Camino

  • 16 September 2017 - 12:19

    Mariette:

    Hoi Elisabeth,

    Ik ben Tinekes 'technische ondersteuning' bij het plaatsen van alle stukjes. Soms lukt het me niet om op dezelfde dag de foto's bij het verhaal te plaatsen. Vandaag staan ze er op en heb je het plaatje weer compleet.
    Fijn dat je van allebei geniet!

  • 17 September 2017 - 23:59

    Elisabeth:

    Hoi Mariëtte,
    Leuk dat je een reactie geeft ook nog! Ik geniet zeker mee!
    Dank je voor de foto's!
    Warme groet.
    Elisabeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 208682

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: