Dag 15 – Net of ik voor het eerst hier loop - Reisverslag uit A Calle, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 15 – Net of ik voor het eerst hier loop - Reisverslag uit A Calle, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 15 – Net of ik voor het eerst hier loop

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

16 September 2017 | Spanje, A Calle

Gisteren goed uitgerust en vanochtend voelde het beentje een stukje beter. Hoera!
Toch maar niet langs de auberge van 3 jaar geleden om te informeren naar mijn vest. Omlopen voor een wondertje? Laat mij maar dromen dat het niet vergeten ligt in een kelder maar iemand anders er heel gelukkig mee is.

Gauw op weg naar Arzua.
In mijn hoofd een hele mooie ijzerwinkel waar ik beslist iets wil kopen.
Nee hoor, siësta, gesloten! Zoveel pelgrims maar de winkels gaan gewoon dicht.

Ik troost mij met een prima lunch: gevulde pannenkoekjes met vis, verse vis en een stuk gebak en hupsakee weer wijn erbij, voor een prijs waar je bij ons een zakje patat van kunt kopen.
Dan gauw ook Arzua uit en weer genieten van de geur van de heerlijke eucalyptusbomen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verwacht had dat het veel drukker zou worden nu twee routes zijn samengegaan maar dat valt reuze mee en ik zie nog steeds veel bekenden o.a. een jong stel uit Israël.
Verder herken ik niets van de route van drie jaar geleden. Het is net of ik hier voor het eerst loop. Alleen het kerkje met het mooie Jacobusaltaar is bekend.

Na wat gevraag komen we aan bij ons pension, Manfred, Samite en ik. Sybill zit al lekker in de tuin.
Met de wijn erbij weer een goede afsluiting van de dag en nog maar 30 km!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 208711

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: