Dinsdag 4 maart: Een Scherpen heuvel - Reisverslag uit Scherpenheuvel, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dinsdag 4 maart: Een Scherpen heuvel - Reisverslag uit Scherpenheuvel, België van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dinsdag 4 maart: Een Scherpen heuvel

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 Maart 2014 | België, Scherpenheuvel

Nog even ‘s morgens genoten van een hele mooie winkel - past echt niets van in mijn rugzak - en van de zon.

Dan op weg naar Scherpenheuvel. Met recht heuvel dus soms toch maar even afstappen. Een vriendelijke vrouw wijst mij onderweg de weg maar haar dialect is echt onverstaanbaar voor mij. Haar vriendelijkheid is echt in alle talen te verstaan.
De fietsroute loopt nagenoeg gelijk aan de wandelroute en de caminobordjes zijn overal. Door een mooie natuur arriveer ik in Scherpenheuvel waar ik hartelijk welkom wordt geheten met thee en wafel.

Ik maak een ommetje en bezoek in deze bedevaartplaats natuurlijk de basiliek.
‘s Avonds vertelt pater René mij over zijn camino-ervaringen. Ik krijg van hem een andere fietskaart en na zijn informatie besluit ik morgen naar Tienen te fietsen.

De avond besluit gezelliger dan hij begon: na mijn ommetje bleek het centrum gesloten te zijn. Ik kon er wel in maar was helemaal alleen in dit zalencomplex. Dat gaf een bizar gevoel, al die lege zalen, stoelen en zelfs een hele kapel voor mij alleen. Gelukkig was dit maar voor even en zocht ook pater René mij en hebben wij nog genoeglijk gepraat en wat gedronken.