Zaterdag 24 mei: Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 mei: Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 mei: Burgos

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

24 Mei 2014 | Spanje, Burgos

En uitslapen doe ik!
Ik word pas na 9.00 uur wakker, wat een luxe.

Ik wil weer wat dingen naar huis sturen en een Spaans Nijntje-boek voor Joep kopen.
Nijntje heet in Spanje, net als in Frankrijk, Miffi.
Mijn zoektocht brengt mij op verschillende mooie plekjes in Burgos.
Bij een hele grote boekhandel vertelt mij men dat Nijntje al twee jaar uit de handel is. Ik leg uit waarom ik speciaal Nijntje wil hebben en als een trotse oma laat ik een foto van Joep zien.
In de computer wordt een winkel gevonden die nog voorraad heeft, hoera. De winkel blijkt echter 30 km achter Santiago-de-Compostela te liggen. Ik leg nu uit dat ik al vanuit Nederland loop en echt niet verder ga. Opnieuw contact met de winkel en nu weer een Jacobswonder.
Ik krijg een telefoonnummer, als ik dat bel als ik in Santiago ben, komen ze mij het boekje brengen. Ik ben helemaal verbijsterd, dit is meer dan service, dit is mede menselijkheid in pure vorm. Heel hartelijk nemen we afscheid.

De rest van de dag ben ik echt toerist. Ik stap in zo’n toeristentreintje, ik loop naar de citadel, maar bovenal bewonder ik de kathedraal van alle kanten.
Door zijn grootte is er sprake van hoogte verschillen tussen de diverse ingangen en daardoor zijn er ook trappen in de kathedraal, heel apart.
Apart is ook de St. NICOLAAS kerk . Er zijn veel kerken in deze eeuwenoude pelgrimsstad, ongelooflijk.
Op straat zijn veel standbeelden te vinden, van pelgrims, van een restauranteigenaar, een melkmeisje, mannen en vrouwen, overal. Schitterend, maar ook ontroerend, van een meisje in een rolstoel.

Eigenlijk is zelfs 2 dagen veel te kort voor deze veelzijdige stad.

  • 27 Mei 2014 - 13:06

    Henk Van Gerven:

    Hoi Tineke, vandaag lees ik een stukje van je avontuur............. elke dag denk ik aan zij die onderweg zijn
    ik ben nog thuis, en weet nog niet wanneer ik mag (kan) beginnen, maar dat ik ga is wel zeker.
    vele vragen zijn al beantwoord, maar het leven zijn niet de antwoorden die je kent...........
    maar de vragen die je stelt.
    Beleef de momenten van NU, het verleden is geleefd. veel fijne momenten wens ik je van harte,

    Henk van Gerven Oostelbeers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 210616

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: