Dag 1 - Pelgrim op de Camino Portuges - Reisverslag uit Matosinhos, Portugal van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 1 - Pelgrim op de Camino Portuges - Reisverslag uit Matosinhos, Portugal van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Pelgrim op de Camino Portuges

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 September 2016 | Portugal, Matosinhos

Om 04.00 uur moet ik al op het vliegveld zijn. Het begint al goed: in verband met de mist in Porto vertrekken we pas een uur later.
Stiekem kijk ik om mij heen. Zouden er mede-pelgrims in het vliegtuig zitten? Ik realiseer mij dus gelijk dat het anders is, je kijkt anders naar je medepassagiers.

In de metro in Porto een jongen met een rugzak en routeboekje; een miniem knikje. Maar dan bij het uitstappen een vrolijke meisjesstem: "BON CAMINO".
Patsboem, reiziger af, PELGRIM.

Gele pijlen, Jacobus in de kathedraal en hij grijpt gelijk in.
Een meisje vraagt vriendelijk of zij een foto mag maken die ik dan straks tegen betaling kan kopen. Ik kan geen nee zeggen; hoe kom ik hier toch onderuit? Zo'n grote dure foto in mijn rugzak, niets waard. En gelijk al iets naar huis sturen is toch ook te zot.
Als ik weer bij de uitgang ben, komt ze verdrietig naar mij toe. Ze snapt er niets van, de foto is weg?
Innerlijk moet ik lachen. Kijk, dat komt dus prima uit. Ik verzeker haar dat het echt niet erg is. Jacobus wegen zijn ondoorgrondelijk.
Ik haal mijn credential, krijg mijn eerste stempel en de mis begint.

Helemaal blij begin ik aan de eerste etappe naar Matosinhos.

  • 03 September 2016 - 22:04

    Nadine:

    Oei, heb net mijn mail gecheckt, en zag je verslag terug staan, dus mijn vorige vraag op Facebook was misschien een beetje stom. Ik vroeg of je de reis alleen maakte of dat Wim misschien mee was. Dom dom dom van mij.
    Ik wens je een heel fijne camino toe, eentje zonder meer pijnlijke momenten als vorige keer. Hoe lang denk je er over te doen??? heb geen idee van de afstand.
    groetjes
    Nadine

  • 04 September 2016 - 08:29

    Ingrid Seppenwoolde:

    Zo dus weer op reis gaat marja nog een stukje mee of niet? Succes in ieder geval

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 209564

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: