Dag 25 - Koningsdag of dierendag? - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 25 - Koningsdag of dierendag? - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 25 - Koningsdag of dierendag?

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 April 2024 | Spanje, Santa Marta de Tera

In plaats van koningsdag lijkt het wel dierendag. Ondanks het vroege koude uur liggen er al twee poesjes uitgebreid te spinnen voor een deur, kruipt er een slakje (mijn caminomascotte) vaak voor mijn voeten en komt er een grote hond aangerend, die precies bij de pijl gaat staan die ik nog aan het zoeken was. Ik bedank de hond! Blaffend wenst hij mij een buen camino.

Het landschap is mooi. De witte bloemen (cistusrozen, ook wel bloemen van de weg genoemd) verspreiden in de vochtige lucht hun heerlijke geur, vermengd met de lavendel en nog iets kruidachtige, Eucalyptus? Ik loop weer langs woningen ingebouwd in de heuvels, deze worden nog gebruikt. Ik ga overstag. De miezerige regen wordt echt. Ik zie een heus afdak, de eerste met gelegenheid tot zitten etcetera. Mijn supergele, reflecterende poncho gaat aan; ik voel mij dan altijd als de vliegende non.

In het dorpje voor Santa Marta de Tera is een uitnodigend parkje met zitbanken, maar de regen gutst neer. Ik loop met mijn drijfnatte poncho nog even een winkel in. Het is er vol en druk, ik neem de gok en loop toch door. Ik arriveer bij de herberg, die wordt gerund vanuit de kerk. Dat wil zeggen dat je daar de code krijgt en moet betalen, maar daarmee houdt het ook op. Geen hospitalero, een herberg zonder ziel. Een herberg die om 12.30 uur ook al vol zit en iedereen moet zelf maar uitzoeken hoe en wat. Gewoon chaos en taxi's rijden af en aan. Ik zoek het restaurant op. Ik wil weg uit de drukte. Volgens diverse mensen is er geen restaurant en daarom is er bij de winkel die ik heb overgeslagen flink ingekocht.

Wil je weten of het lukt om het restaurant te vinden? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nl en lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Marta de Tera

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 211352

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: