Geleid door muziek - Reisverslag uit Olleros de Tera, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Geleid door muziek - Reisverslag uit Olleros de Tera, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Geleid door muziek

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 April 2024 | Spanje, Olleros de Tera

Ik vertrek als één na laatste, maar wordt snel ingehaald door de jonge Duitse pelgrim. Zij maakt deel uit van de grote groep die al een tijdje samen loopt en ook vandaag allemaal 27 km wil lopen. Mooi, dan isdeze drukke golf weer over mij heen gespoeld. Voor alle zekerheid toch maar een bedje op een kamertje alleen gereserveerd.

Het is droog en een waterig zonnetje schijnt om 8.00 uur, 3,2 graden in de zon. Het is stil. Geen mens op straat, geen auto, niets. Het is zondagmorgen. Het landschap wisselt, maar steeds kaarsrechte aanplant van bomen. Sommige ouder, maar veel jonge aanplant. In dit niemandsland ineens een akkertje met groente planten. Ik herken ui, kool en biet. Grappig zo ver weg van de bewoonde wereld, midden in het bos. Wie zou die man/vrouw zijn? Het ziet er netjes verzorgd uit. Gaat hij of zij hier zondags lekker zitten? Nu in ieder geval nog niet.

Zitten kan ook nog niet in een mooi aangelegde recreatie terrein. Alles ziet er erg uitnodigend uit, maar het is gewoon te koud. Ik hoest en proest en in de stilte klinkt het als pistoolschoten.

Iets voor 12 loop ik het dorpje van mijn bestemming al binnen. Ik zie direct een bordje met bar. Ik lust wel iets lekkers! Ik hoor ook muziek, mooie muziek en de muziek volgend .....

Wil je weten waar ik terecht kom? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nlen lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 211337

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: