Dag 33 - Wie is pelgrim? - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 33 - Wie is pelgrim? - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 33 - Wie is pelgrim?

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 Mei 2024 | Spanje, Lubián

Etappe Viade la Plata van Reguejo naar Lubian (18 kilometer)

Lubian in de regen

Ik word wakker van de wekker. Dat is raar, meestal word ik wakker als het licht wordt. Ik laat altijd de gordijnen, nu een mooie gehaakte, open. Het is half acht, nog stikdonker en het hoost. De overkant van de straat is niet te zien. Oké, ik hoef maar 14 kilometer. En gisteravond zag ik echt mooi blauw in de lucht.

Spullen pakken, jas en poncho kunnen na het ontbijt wel aan. De bar zit gelijk naast de deur van de kamers. Hola, de bar zit dicht.Ik sta zonder jas in de striemende regen, niet slim. Gauw naar de bar ernaast. Wel open, niet warm en ik bestel ontbijt. Ik kijk naar het weerbericht. Nog steeds 100% regenkans. Maximale temperatuur 8,2 graden en stormachtig.

Ik moet ineens aan een etappe denken op de Camino Portugues. ’s Morgens om 10.00 uur al 36 graden. We mochten toen niet verder lopen. Te heet! Te gevaarlijk. Gewoon een kwestie van gezond verstand. Eigenlijk is dat nu ook zo maar dan omgekeerd. Op de weg door de mist en regen ben ik bijna onzichtbaar voor de auto's en in het bos is alles glad. Geen oververhitting maar onderkoeling? Immers nu was het 3,5 graden.

Ik kijk naar de sleutels van mijn kamer, denk aan mijn warme bed, het is nog steeds donker buiten. Ik heb het telefoonnummer van de vrouw van gisteren. Ik stuur een appje en ga terug naar mijn kamertje. Ze appt al terug, akkoord. Vandaag wint niet de regen maar het gezonde verstand.

Weersverwachting morgen: 14 graden, deels zon, regenkans 4%.

Toen werd het gezellig en inspirerend.

Op mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nl kun je dit verhaal verder lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 16
Totaal aantal bezoekers 211870

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: