Dag 34 - Het kan verkeren - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 34 - Het kan verkeren - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 34 - Het kan verkeren

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 Mei 2024 | Spanje, Lubián

Ik kan mijn ogen niet geloven. Zon! De straten zijn nog wat nat, maar ik zie echt blauw en zon!

Het is nog geen half acht maar ik kan niet wachten. Hup ontbijtje naar binnen, nu ja, het merendeel in mijn rugzak, en ik wil weg. De Nederlander is er ook weer, en optimist als ik ben, begin ik weer een gesprek (de bareigenaar schudt al zijn hoofd): weet hij misschien waar de pijlen staan? Ik krijg een kort antwoord. Je moet over de weg lopen. Het is op de pas te gevaarlijk. Ik moet!

Ik vraag het voor de zekerheid ook aan de eigenaar. Hij beaamt het. Er zijn door de hevige regenval hier en daar verschuivingen, modderstromen etc. Oké, asfalt here I come.We zitten op 1023 meter, gaan naar 961 en vervolgens weer naar de pas op 1259 meter.

Ondanks mijn goede wil ben ik gewoon bang. Lage steenmuurtjes, betonvrachtwagens, ik zie mijzelf al over zo’n muurtje vallen en in het ravijn duikelen. De gebrekkige vangrail met regelmatig deuken en beschadigingen geeft ook geen vertrouwen. Dan komt het dieptepunt. We moeten ook lopen door een tunnel. Mijn familie weet het. Zelfs in de auto vind ik dit doodeng en nu lopend gewoon over de weg! Jacobus komt helpen. Net als ik een foto maak van de tunnel, komt er een Spaanse pelgrim aan. De man pakt zijn koplamp en zeteen rood lampje op zijn rechterarm. Ik loop achter hem. Hij zwaait continu met zijn rechterarm en het rode lampje is voor het verkeer van beide kanten goed te zien. Hij loopt echt langzamer voor mij, zodat ik achter hem kan blijven, maar volgens mij loop ik toch een record. Na de tunnel is hij met snelle pas zo weg. Vandaag mijn Engel!

Maar ik heb er genoeg van!

Wil je weten hoe dit afloopt? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nlen lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 19
Totaal aantal bezoekers 211870

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: