Vrijdag 25 april: Wat is een pelgrimseik? - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 april: Wat is een pelgrimseik? - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 april: Wat is een pelgrimseik?

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

25 April 2014 | Frankrijk, Pellegrue

Vroeg vertrokken uit deze gîte in Fraisse.
Het feit dat gisteren de verwarming niet aan kon c.q. mocht na die regendag breekt mij op.
Ik voel mij snip verkouden. Ook het eten was minimaal en ik neem het ontbijt maar mee voor onderweg.

Onderweg is het afwisselend droog en regenbuien. Het asfaltweggetje leent zich wel voor snelheid maar na Fraisse is het ook zo mooi dat ik veel wandel.
Ik maak een foto van een aanwijzingsbord en vergeet daardoor naar links te kijken, waar een pelgrimseik zou staan. Daar maak ik ook een praatje met Pierre. Hij heeft de camino ook gefietst en zegt dat het wandelparcours vandaag goed te doen is, ook met de fiets. Stukje verder besef ik dus de pelgrimseik te hebben gemist.

Mijn fantasie slaat op hol, wat is een pelgrimseik?
Geplant door dankbare pelgrims?
Een plek waar pelgrims rusten, halt hielden?
Verzamelpunt vanwaar ze samen vertrokken?
Of werden daar pelgrims die onderweg schuldig werden bevonden opgehangen, ook onschuldige omdat men op hun bezittingen uit was?
Ik heb de boom niet gezien dus zal het ook niet weten.

Na een steile klim een mooie dagspreuk voor onderweg en oude route borden.
In Sainte Foy kom ik Herman weer tegen. Ik ga vandaag verder dan hij.
Mijn einddoel is Pellegrue.
Het wapen daar is een ooievaar. Mijn gedachten zijn natuurlijk direct bij Joost en Claudia.
De refuge is van de gemeente en tegenover het gemeentehuis.
Een vriendelijke jongeman brengt mij ernaar toe. Het is boven het VVV, dat vandaag gesloten is. Hij geeft mij de code van de bovendeur. Probeert wifi te regelen, wat helaas niet lukt.
Het is half zes, einde werkdag en hij vertrekt.

Oei.
Leuk zo’n code van de bovendeur maar als ik weg wil kom ik er beneden zonder sleutel niet in. Ik ben even beduusd, wat nu?
Hubert belt waar ik ben en of we elkaar morgen wellicht zien. Ik ga eerst in mijn gids kijken. Ik zie dat er twee mogelijkheden zijn. Vroeger liep namelijk de route langs het benedictijnenklooster in Givet. Ik besluit dat ik daar wil overnachten. Bijna 12 km om maar vroeg vertrekken en extra fietsen moet mogelijk zijn.
Ik inspecteer mijn voorraad, genoeg voor vanavond.
Ik ga er dus niet meer uit, probleem opgelost.

Maak alles klaar voor een vroeg vertrek. Was bij de verwarming, heerlijk weer eens alleen slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 211853

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: