Dag 29 - Sleutels .... - Reisverslag uit Entrepeñas, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 29 - Sleutels .... - Reisverslag uit Entrepeñas, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 29 - Sleutels ....

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 Mei 2024 | Spanje, Entrepeñas

Etappe Via de la Plata Mombuey naar Entrepenas (13 kilometer)

Met vier man in het kleine, uiterst sobere herbergje was het knus en gezellig. Het straalkacheltje in het midden en allemaal met dubbele kussens en dekens, er was een gezellige saamhorigheid. Op de rand van een wasbak hingen sokken om ze bij het kacheltje droog te krijgen. Een hele emmer met knijpers, maar alleen buiten in de regen waren er waslijnen. Bij de winkel op de hoek had ik een kist superaardbeien gezien. Maar ja, een hele kist. Ik probeerde nog de helft. De vrouw schudde resoluut haar hoofd. Oké, ik had er zin in, toch maar even vragen wat het kostte. 2 euro 80! We hadden een aardbeienfeestje.

‘s Morgens precies om 8.00 uur op pad. Om half 8 gaat ook pas de zon op. 16 km te lopen vandaag. Voor ‘s middags waren er storm en noodweer voorspeld; met wat geluk en hulp van Jacobus zou ik dat wel redden. Een etappe naar mijn hart. Bos, vergezichten en een paar gehuchtjes die als kralen aan een ketting aan elkaar worden geregen. De totaal overwoekerde bomen met mos blijven mij fascineren. Sommige zo groot dat het een wonder is dat ze er nog zo mooi bij staan. Samen met de witte brem een vreemd kleuren spel van witte tinten. Het is zonnig enkoud. Ik kan mij niet voorstellen dat het weer zo zal omslaan. De zon verwarmt mijn benen en mijn spieren bewegen daardoor makkelijker. De pijlen zijn goed te vinden, zelfs gele geverfde voetstappen op de weg en de bewoners wensen mij een vrolijke dag of buen camino.

Precies om 12.00 uur loop ik het dorpje van mijn bestemming binnen. Niet de aangegeven etappe plaats. Daar is alleen de mogelijkheid van overnachten in een sporthal. Ik heb gekozen voor een piepklein hosteltje. Direct bij de kerk. Vandaag ben ik de enige pelgrim. De vrouw komt mij mijn avondeten brengen en met haar weinige woorden Frans en mijn nog mindere Spaans begrijpen we elkaar prima. Mooi rustig dagje..... Jaja.....

Benieuwd hoe de dag afloopt? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nlen lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 211444

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: