Dag 30 - Een echte caminoroute - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 30 - Een echte caminoroute - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 30 - Een echte caminoroute

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 Mei 2024 | Spanje, Puebla de Sanabria

Etappe Via de la Plata van Entrepreñas naar Puebla de Sanabria (18,3 kilometer)

Het heeft s nachts behoorlijk, maar de voorspelde storm en onweersbuien zijn niet gekomen. Gezien de wolken helaas vandaag ook volop kans op regen. Het is koud, 4 graden als ik om 8.00 uur vertrek.

Net als gisteren afwisseling in landschap, kleine dorpjes, bospaadjes en de modderpaden. Veel pelgrims kiezen ervoor om de geasfalteerde wegen te volgen. Bij ons de 80 km-wegen, hier 100. Ik kan mij niet ontspannen als er verkeer langs mij heen raast. Zeker niet met regen en mist zoals nu. Ik heb dan wel een knalgele poncho, maar toch. In het bos vang ik ook minder wind en regen. Ja, de poncho had ik na een half uurtje al aangedaan. Soppend door de modder - mijn nieuwe schoenen zijn in ieder geval waterdicht en niet zo nieuw meer - geniet ik toch van deze echte caminoroute. De dorpjes blijven mij verbazen, alles lukraak door elkaar,oude, bijna ingevallen huizen, alleen nog muurtjes en spiksplinternieuwe. De goudsbloemen vangen soms zonlicht en schitteren, doch even later is alles weer grauw en grijs.

Puebla de Sanabria is een oude vestingstad tussen Portugal en Spanje.

Wil je weten wat ik hier deed? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nlen lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 24
Totaal aantal bezoekers 211766

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: