Dag 35 - Kijken en genieten - Reisverslag uit A Gudiña, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 35 - Kijken en genieten - Reisverslag uit A Gudiña, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 35 - Kijken en genieten

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 Mei 2024 | Spanje, A Gudiña

Etappe Via de la Plata van O Pereiro naar A Gudiña (9,2 kilometer)

Krijg ik normaal al met moeite mijn portie eten op, gisteravond was het echt onbegonnen werk. Deze maaltijden zijn echt afgestemd op mannen met honger. Maar wat een goede kwaliteit. Mijn draadjesvlees heb ik zelden zo mals gegeten. ' s Avonds in mijn voortreffelijke bed het besluit genomen om geen ontbijt meer te bestellen. Ik eet pas laat en het geroosterde brood krijg ik gewoon niet weg.Ik bestel een thee en een verse sinaasappelsap. Dan komt de bar vrouw met een verse cake! Grote stukken worden er voor iedereen afgesneden, tja ik ook dus.

Helemaal in mijn sas ben ik op de originele route. Vogels, super vergezichten, waters waar ik redelijk makkelijk over heen kom en hele mooie rotsen.De auteur van het boekje omschrijft dit zo: "De zwerfkeien gedijen in dit gebied". Beetje gek. Keien gedijen niet, door erosie slijten ze juist. Maar ik vind het heel imponerend. Ze liggen hier al sedert de ijstijden, onderdeel van het toenmalige landschap met zijn gletsjermeer. Ze zullen hier nog wel eeuwen liggen.

Ik ben wel blij dat ik deze etappe in tweeën heb gehakt. Als ik dit stuk gisteren nog had moeten lopen, had ik niet zo genoten als nu. Ik neem regelmatig een pauze. Gewoon zitten, kijken en genieten. Een groet van de dorpsbewoners. Een zwaaiende boer op een tractor het maakt mij gewoon blij. En ja, om 9.30 uur heb ik mijn jas al uitgedaan!

Voordat ik A Gudiña binnenloop even kijken waar de Herberg is.

Benieuwd of ik de herberg gevonden heb? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nlen lees de rest van het verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 14
Totaal aantal bezoekers 211885

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: