Dag 8 - disco en ochtendconcert - Reisverslag uit Valença, Portugal van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 8 - disco en ochtendconcert - Reisverslag uit Valença, Portugal van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 8 - disco en ochtendconcert

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

09 September 2016 | Portugal, Valença

Alles was al heel vroeg heel rustig in de slaapzaal dus dacht ik: Dat zit wel goed....
5 uur... allerlei alarmen, ringtonen, belgeluidjes. Een ware kakofonie.
Gelijktijdig flitsten ook de hoofdlampjes aan, zaklampen en telefoonlampjes.
Ik had goed geslapen dus zonder irritatie kon ik dit spektakel aanschouwen. Mijn bovenbuurvrouw en daarnaast duidelijk niet.
Om 6.00 ging ook het grote licht aan met als argument 'dan gaat het in Roncevalles ook aan'. Als dat de standaard is, moet dit wellicht eens onder de loep worden genomen want het betekent gewoon dat niemand meer rekening houdt met de mensen die nog wel willen of liggen te slapen
Er branden ook rode lampjes en stokken klinken muzikaal tegen de metalen bedden als mensen zich voortbewegen. Het is een drukte als op een zaterdagmarkt en niemand vertrekt, het is nog te donker!!!!
Wat jaloers kijk ik later naar een jong stel wat nog heerlijk in een apart hoekje ligt te slapen; het laatst komen heeft voordelen.

Rond half acht kleurt de morgen rood en ben ik ook op pad. Mooie bospaden, heerlijk onder de druiven door, nevel wat zich oplost, koeien met bellen en mooie horens. Maar in ieder sprookje iets kwaads en dat zijn die o zo romantische kinderkopjes.
Romantiek ook bij een boom. Ik zie in de vergroeiende takken een natuurlijk bankje, een Canadese een raam, de volgende passerende pelgrim, een man, ziet niets anders dan een boom. Wij vrouwen lachen; romantiek zal niet zijn sterkste punt zijn.

En zo loop ik genietend in de middag Valenca binnen. Ik zie de brug die mij morgen in Spanje brengt. Ik ben in een week over de helft. Tijd voor een feestje.
Morgen geen disco en alarmconcert, ik boek een hotelkamer. Na een douche met normale handdoeken en even rusten in een bed met normale lakens, ga ik als een toerist heerlijk de stad in en morgen uitslapen.

  • 10 September 2016 - 11:51

    Netty:

    Hoi Tineke, daar ben ik weer.
    Even alles gelezen tot ik weer bij was/ben...

    Je beschrijft het zo mooi en leuk dat ik alles in mijn fantasie voor me zie.
    Denk dan gelijk, liep ik daar ook maar. En waar ik me steeds over verbaas, dat je zoveel meemaakt, ziet,en naar mijn idee, daar ook veel meer voor open kan staan dan in het (gewone) leven.
    Wat jammer eigenlijk. Je leeft daar zo lekker in het nu!!!!in het zijn!!!

    Het schiet goed op he? Je loopt een lekker tempo.
    Hoop dat je vannacht een goede nachtrust hebt en wat kunt uitslapen.

    lfs en kus xx

  • 12 September 2016 - 21:38

    Astrid:

    Hoi tineke
    Weer je dagboek gelezen.
    Petje af hoor je loopt goed Door ondanks de hite dat is flink afzien met die koperen knop op je bolletje.
    Nou hier in Nederland onder de markelose zo'n is het ook pff pff het was 32 graden vandaag en in de stawagen 37 graden .
    Het is nu weer aangenaam zowel binnen als buiten morgen gaan weer pff ffff in de zon.
    We hopen dat je weer goed slaapt en morgen weer fris op pad gaat.
    We volgen je hele avondtuur op het net en we kijken naar de foto's
    Nou wandel lady heelveel plezier en geluk.
    Groetjes Astrid en Koos en Lady woeff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 211168

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: