Etappe 21, vrijdag 5 juli 2019 - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 21, vrijdag 5 juli 2019 - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 21, vrijdag 5 juli 2019

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 Juli 2019 | Spanje, Aldeanueva del Camino

Naar Aldeanueva del Camino

Gisteren opgehaald met de taxi. Onderweg stopte de chauffeur en wees, zwarte ooievaars helemaal zwart 3 stuks. Nooit eerder gezien maar ook nooit geweten dat die bestonden; helaas niet op de foto. Volgens de chauffeur brengen deze geluk.

Geluk kan ik eigenlijk wel gebruiken want ik krijg last van mijn rechterbeen. Ik vraag dan ook gelijk om ijs in het hostel en improviseer een kompres, wat niet tegenhoudt dat ik een spoor van water achter mij laat.

Bij de boog van Caparra ontmoette ik een Duitser, Joachim, die zich zorgen maakte om een Koreaanse medepelgrim die doorgelopen is naar de gesloten herberg.
‘s Avonds duidelijk iemand met een Aziatisch uiterlijk. Nee, geen Koreaan maar een fietspelgrim uit Taiwan, ook gezellig.
De volgende morgen word ik voorbijgelopen door, ja wel, de Koreaan. We praten samen wat en het blijkt dat hij vanochtend gesproken heeft met de man uit Taiwan. Dat is de camino met zijn eigen sociale netwerk.

Ik volg vandaag grotendeels weer het canada-pad en begrijp dat niet alleen koeien maar ook schapen over dit bijna 600 km lange traject werden gedreven. In 1100 is de route al vastgelegd en beschermd zodat er geen obstakels mochten worden gebouwd.

In Aldenueva del Camino komt bij de herberg de Koreaan naar mij toe. Hij snapt er niets van, ha ha.
De beheerster spreekt Duits. Ik vraag gelijk om ijs voor mijn been. Als ik de situatie aan hem uitleg, heeft hij een andere oplossing. Even later heb ik naaldjes in mijn been: acupunctuur.
Ik ben benieuwd!

  • 06 Juli 2019 - 18:58

    Nadine:

    Oei Tineke, hopelijk niet dezelfde problemen gelijk enkele jaren geleden; Maar misschien met behulp van accupunctuur heb je wel goede resultaten ( ik geloof er vast in); Groetjes en goede reis verder

  • 07 Juli 2019 - 04:35

    Guus En Loes :

    Dag Tineke, dat je zover bent! Heel knap. We gaan je verhalen thuis allemaal lezen. Daar hebben we nu de tijd voor want morgen vliegen we naar huis. Hele mooie tocht verder. Hartelijke groet van ons, Loes en Guus

  • 07 Juli 2019 - 15:11

    Astrid En Koos:

    hallo Tineke.
    wat lees ik nu accupuntuur O ,wat heerlijk echt het werkt echt het heeft mij van me tennis arm afgeholpen.
    nog nooit getennist zoals zovele zeggen maar ik kwam er wel vanaf.
    we hebben weer alle verhalen gelezen en foto's gezien .
    en dat je door koeien bent na gelopen ja, die beesten zijn altijd nieuwsgierig maar ook groot .
    nee, zo'n stel wil je niet achter je hebben.
    nou Tineke pas goed op je zelf eet en drink goed en fijn dat er mensen in je buurt zijn die zich om je bekommeren .
    groetjes Astrid Koos en een poot van Layka.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 209531

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: