Etappe 18, dinsdag 2 juli 2019-Een dag voor Annie - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 18, dinsdag 2 juli 2019-Een dag voor Annie - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 18, dinsdag 2 juli 2019-Een dag voor Annie

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 Juli 2019 | Spanje, Galisteo

Van Grimaldo naar Galisteo, 18.5 km +

Eigenlijk lopen we meer dan de aangegeven km. Vandaag begint de teller namelijk bij het samenkomen van de omleiding en ik heb dan al ruim 1 km gelopen.
Is dat erg? Normaal niet maar dit is zo’n dag dat je ‘s morgens eigenlijk niet wakker wilt worden, je armen en benen als lood aanvoelen en je rugzak kilo s zwaarder lijkt….

Gisteren heb ik gereageerd op een Facebookberichtje van een lagere schoolvriendinnetje van mij, Annie. Zij heeft al jaren MS. Ze kwam net uit het ziekenhuis en ik hoopte dat mijn stappen ook haar zouden sterken.
Nou, dan zeker niet deze stappen.

Dan sta ik stil, ik ga zitten. Hoezo, ik haar sterken?
Zij vecht al jaren onafgebroken. Elke dag weer. Als de camino onze levensweg weerspiegelt - of ons leven een camino is - heeft zij geen mogelijkheid om als het zwaar wordt haar lasten met een taxi mee te geven of een stuk over te slaan. Zij heeft maar één keus: Ultreia. Doorgaan.
Zij heeft veel liefde en steun van haar man, haar gezin maar elke dag weer dat gevecht aangaan.

In mij vormen de woorden zich van het oude pelgrimsgebed:
Laat de zon mij niet verblinden maar verwarmen
De regen mij niet doordrenken maar laven en verfrissen
De wind mij niet omverblazen maar zijn als een duwtje in mijn rug
De aarde mijn voeten dragen en mij niet laat struikelen
Dat mijn mede pelgrims mij bij de hand nemen
maar ook ik voor hen een bron mag zijn van vriendschap. liefde en energie
Dat ik in uw schaduw geborgen mag zijn en
wij allen onze eindbestemming veilig bereiken

Lieve Annie, dank je voor jouw kracht, jouw levenswil!

Ik sta op mijn benen willen weer, Ultreia.

  • 02 Juli 2019 - 17:51

    Marianne :

    Alles is relatief en betrekkelijk. Mooi hoe niet jij, maar zij jou verder helpt. Samen op pad. Wandel ze dappere dodo.
    Knuffel Marianne

  • 03 Juli 2019 - 15:16

    Astrid En Koos:

    Hallo Tineke.
    Wat een mooi gebed was dat die je op 2 juli schreef deze raakt je in het hart.
    Dagelijks lezen we je wandel avontuur en genieten van de foto,s .
    Vandaag was ik aan het knutselen en moets steeds aan jou denken .
    In me verbeelding hoorde ik jou voet stappen die steeds dichter bij huis komen maar nog vele kilometers moeten afleggen .
    Hou de moed erin en geniet ervan
    Groetjes uit zwanenburg Astrid Koos en Layka


  • 03 Juli 2019 - 18:53

    Erika Schertel:

    Es freut mich, dass es dir gut geht und auf deinem Weg an die Menschen denkst und den Weg für sie gehst. Das Gebet hast du sehr gut ausgewählt, es berührt mich sehr. LG Erika


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 209525

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: