Etappe 12, woensdag 26 juni 2019 - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 12, woensdag 26 juni 2019 - Reisverslag uit Alcuéscar, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 12, woensdag 26 juni 2019

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Juni 2019 | Spanje, Alcuéscar

Van Aljucen naar Alcuescar (19.4 km)

Weer op pad na een heel bijzondere dag in het thermen Aqua Libera. Een heel klein thermen, gebouwd op de grondvesten van een Romeinse woning en geheel in stijl. Wij werden verwend met een speciale kruidendrank, kaas maar vooral een serene rust.

Nu, lopend door een schitterende natuur, geniet ik nog steeds na en het duurt toch wel een paar uur voordat ik door heb dat dit ook komt door de kruidige geur die nog steeds in mijn kleding zit. Mooi zo, 1 dag niet wassen met een heerlijk resultaat.
Vergezichten, landschappen die zich steeds vernieuwen.
Vrij lopende, loeiende koeien. Gelukkig op afstand gezien de fraaie maar wel scherpe horens.
Ik zie nu ook meer kurkeiken, waarvan de buitenste bast afgesprongen is. Ik raap een stuk kurk op ik heb mij nooit eerder gerealiseerd hoe kurk groeit en ik neem een stuk mee in mijn rugzak. Een stuk lichter dan steentjes die ik normaal verzamel.

Dat nu ook de gemeentelijke herberg dicht is,kan mij vandaag niet deren. De casa rural is heel mooi Spaans ingericht .
Het is de laatste dag met Sabine; zij loopt de Via de la Plata in stukjes. Eén week kennen we elkaar. Ons leven kent veel overeenkomsten.
Ik ben al veel mensen tegen gekomen; jonge mensen die veel meer lopen. Het maakt niet uit, er komt zeker weer iemand op mijn pad.

Maar vooralsnog dank ik Jacobus; als jonge poesjes heeft hij ons in ons nekvel gepakt en in het thermen neergezet.
Weg de ergernissen, alleen nog natuur en rust.
Dagen met gouden randjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 211171

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: