Etappe 13, donderdag 27 juni 2019 - Reisverslag uit Aldea del Cano, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 13, donderdag 27 juni 2019 - Reisverslag uit Aldea del Cano, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 13, donderdag 27 juni 2019

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Juni 2019 | Spanje, Aldea del Cano

Van Alcuescar naar Aldea del Cano (15.4 km)

Vandaag vertrek ik later omdat ik Sabine uitzwaai; we wilden samen ontbijten. De bar zou open zijn maar ook op de laatste dag geen gezamenlijk ontbijt…

Ik word door een Spaanse man uitgeleide gedaan uit het dorp. Gelukkig want ik had nog geen pijl kunnen ontdekken.
Op zich is de route goed bewegwijzerd en de kleuren op de steen geven ook aan als het een oude Romeinse weg is. Het probleem is soms de zichtbaarheid en de logica. Bijvoorbeeld nu staat al het koren hoog. Heel mooi om te zien, veel bloemen maar de aanwijsstenen staan vaak midden in het korenveld. Leuk maar niet nu. En wat doe je met pijlen op hekken; als die soms open en soms dicht staan, geeft dat toch een hele andere richting aan.
Vandaag liep ik echt een heel stuk zonder enige aanwijzing. Bij tweesprongen gokte ik. Nu miste ik Sabine: samen gokken is minder riskant en ook kon ik haar voetstappen in het zand niet meer volgen.

Het breekt mij wel op dat ik 2 uur later ben gaan lopen dan anders. Ik kan moeilijker in mijn tempo komen maar ben dolgelukkig als ik eindelijk een gele pijl zie.

Ik beloof mijzelf een heerlijk zoet broodje als ik een dorpje zie liggen en de kerkklok mij een welkom toeluidt. Mis dus. De route loopt niet door het dorpje en voor ik het weet ligt het al achter mij. Oké. mijn verse sinaasappel smaakt ook prima en de Romeinse resten die nu overal opduiken zorgen voor de afwisseling.

Als beloning een ijsje bij de herberg. Ja ja, de gemeentelijke herberg is open!

  • 28 Juni 2019 - 11:48

    Netty:

    Hey Tineke,

    Inmiddels terug van onze vakantie, nu eerst jouw verslagen aan het lezen.
    Ze zijn weer zo inspirerend, dat ik soms het gevoel heb op je schouder te zitten en mee te kijken.
    Wat een zoektocht dit keer, met al die gesloten herbergen.

    En wat heb je al weer veel mensen (en dieren) ontmoet, ieder met hun eigen verhaal....

    Voor nu wens ik je nog een mooie tocht toe, geniet van de stilte, natuur en alles wat op je pad komt.

    In liefde volg ik je, kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 211231

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: