Dag 4 – Wonderdag - Reisverslag uit Baños de Montemayor, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 4 – Wonderdag - Reisverslag uit Baños de Montemayor, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 4 – Wonderdag

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 April 2024 | Spanje, Baños de Montemayor

Vandaag een relaxdag in de Romeinse baden. Ik had geprobeerd te reserveren en begreep dat ik er om 8.45 u moest zijn. Wel enige teleurstelling omdat niet alle baden beschikbaar waren i.v.m. capaciteit, het was immers weekend. Maar ze wilden mij graag helpen en daardoor had ik het zwembad het eerste uur helemaal voor mij alleen. Door het zout en de mineralen dobberde ik vanzelf. Daarna een heerlijke massage en die smaakte naar meer. Blanca, de receptioniste, wees mij op verschillende mogelijkheden. Wat was dat? Een chocolademassage! Die wilde ik. Zij schudde haar hoofd. Goed voor de huid, maar nu niet voor mij. Zij begon te bellen en even later lag ik weer op de tafel, nu met allerlei oliën. Een perfect begin.

Het restaurant, wat gisteren om deze tijd wel open was, ging nu dicht. Nog steeds geen maaltijd. Terug dan maar. Bij de herberg gekomen, merkte ik dat ik mijn ring kwijt was. I.v.m. de hoge temperaturen moest alles af. Twee zaten in het vakje van mijn portemonnee. De derde niet. Hoe kon dit nou? Weg goede stemming.

Na de siësta ging ik terug. Blanca leefde helemaal mee. We wisselden telefoonnummers uit en ik gaf aan dat een wonder van Jacobus nu wel op zijn plaats was (of een van de heilige Antonius).

Toch maar wat tapas gaan eten en bij het afrekenen zie ik in een andere portemonnee mijn ring! Waarom niet alle drie in de zelfde portemonnee?

Op een holletje terug naar Blanca. Samen maakten we een vreugdedans in de receptie.

Buiten begonnen de kerkklokken te luiden.Ik kon mij geen beter moment voorstellen.

Een klein kerkje met twee mooie altaren. Vrouwen zwaaiden de scepter. Zongen mooi, er was een goede akoestiek en na afloop kreeg ik zonder te vragen een mooie pelgrimsstempel.

Van oude Romeinse baden naar een klein sfeervol kerkje. De warme onderdompeling was compleet.


  • 09 April 2024 - 20:31

    Annet:

    Topdag!


  • 09 April 2024 - 22:19

    Rina:

    Wat een heerlijke rustdag!


  • 14 April 2024 - 08:49

    Sam:

    Ziet er goed uit [e-1f30d][e-1f604]


  • 21 April 2024 - 22:36

    Elisabeth:

    Prachtig verhaal met dito foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 209895

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: