Dag 23 - Een holletje in de nok - Reisverslag uit Tábara, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 23 - Een holletje in de nok - Reisverslag uit Tábara, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 23 - Een holletje in de nok

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 April 2024 | Spanje, Tábara

Rustdag in Tabara

Mijn zolderkamertje knus en warm, voelde als een thuis en is heerlijk rustig. Ik heb de vorige avond nog gevraagd of twee nachten mogelijk was. Helaas niet. Wel in de Herberg. Tijdens het ontbijt vraag ik het nog een keer, met een stil schietgebedje. Yes, het kan toch! Na het ontbijt ga ik direct naar boven. Het bed is nog heerlijk warm.

De nieuwe schoenen moeten natuurlijk wel een beetje worden ingelopen. Ik maak een rondgang door het dorp. In de middeleeuwen woonde hier een illustrator van (kerkelijke) boeken. Ik begrijp dat er zelfs een soort school was. Zijn boeken zijn nu in de meest belangrijke musea te vinden. Het jammere is wel dat de kerk nu volhangen is met grote doeken waarop de illustraties zijn weergegeven. Te modern op deze plek en met deze onderwerpen.

Als ik later wil gaan eten neemt een van de barmevrouwen mij bij de hand.

Wil je weten wat er nu gebeurt? Ga dan naar mijn website, https://camino-pelgrimtineke.nlen lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 210765

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: