Dag 10: De bomen staan verkeerd - Reisverslag uit Morille, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 10: De bomen staan verkeerd - Reisverslag uit Morille, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 10: De bomen staan verkeerd

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 April 2024 | Spanje, Morille

13 kilometer naar Morille

Half negen ga ik als laatste op pad. Heike, een Duitse vrouw, heeft mij nog de weg gewezen. Een dorp/stad uitlopen is niet mijn grootste hobby en even verkeerd lopen overkomt mij regelmatig. Ook nu zoek ik de pijlen. Op een kruispunt heel hoog en heel klein op een huis. Gelukkig ik ben eruit. Later hilariteit alom als blijkt dat ineens iedereen achter mij loopt.Die pijl had iedereen gemist en in plaats van drie kwartier voor mij, zijn zij nu dus achter mij.

De weg is asfalt, loodrecht en het is al meer dan 30 graden. Na zes kilometer blijkt de bar gesloten te zijn. Dus toch even rustig aan doen met het water.

Rechts van de weg staan allemaal bomen en is er schaduw, aan de linker kant volle zon. Een loodrechte weg, waar het zeer sporadische verkeer alles van kilometers afstand kan zien. Iedereen kiest ervoor om rechts te lopen. Heike krijgt daardoor een woordenwisseling met een eenzame automobilist: ze loopt aan de verkeerde kant.Haar antwoord is "Nee, de bomen staan verkeerd". Zoveel humor heeft de man niet en hij rijdt weg.

Ik zie ineens weer rook. Dat had ik twee dagen geleden ook en toen gingen de alarmbellen af. Rook in een natuurgebied, wie moet ik bellen en waar moet ik heen als er een bosbrand uitbreekt?Het bleken drie brandhaarden te zijn, die er gecontroleerd uit zagen en omdat ik ergens ook hoorde zagen, was ik wat gerustgesteld. Nu zag het er nog gekker uit. Ook nu verschillende brandhaarden en een tractor die de rook verspreiddetussen en over de bomen.

Wie het weet mag het vertellen.

Ook nu weer klimmen en dalen. Het landschap met af en toe een vennetje is mooi, maar toch eentonig.De vreemde vormen van de bomen vormen de enige afleiding. Gelukkig zie ik Morille liggen en niet weer bovenop de heuvel.

Eerst naar de bar! Drinken, eten en drinken. Daarna naar de herberg. Daar wacht letterlijk een koude douche. Nieuwe slaapzalen, mooie herberg, geen warm water! Gelukkig blijkt later dat dit verholpen gaat worden. De hospitalero regelt morgen voor mij mijn bagagevervoer en ik regel een hotelletje in Salamanca. Nog negentien kilometers morgen en dan twee dagen rust,


  • 13 April 2024 - 08:47

    Hermien Van Essen:

    Hoi Tineke, ja Tineke zo zie je maar als je maar goed op de pijlen let dan kom je er wel.

    Maar fijn dat je af en toe je rugzak mee kan geven, dat loopt dan toch makkelijker .

    En dan morgen in Salamanca, en dan lekker even rust, geniet daar maar fijn van.

    Tineke weer tot horens.

    Groetjes van ons.


  • 15 April 2024 - 00:07

    Rina:

    Wij komen 19 april aan in Salamanca. Ben je er dan nog? Zou leuk zijn!


  • 15 April 2024 - 15:53

    Tineke Ten Bulte:

    Hoi Ronald

    Leuk dat je meeleest maar morgen vertrek ik weer gezien mijn slakkegangetje komen we elkaar vast wel tegen, zou inderdaad leuk zijn, in ieder geval vast bon camino


  • 15 April 2024 - 15:54

    Tineke Ten Bulte:

    Ronald moet rina zijn de automatische spellingscontrole was mij te snel af


  • 15 April 2024 - 20:08

    Werner Bernauer:

    Das ist ganz schön schwer zu lesen, aber den wesentlichen Inhalt bekomme ich zusammen.

    Läufst du den ganzen Weg ohne Gepäck oder weil du Probleme mit dem Laufen hast?

    Damals war es ja wie ein Wunder.

    Drücke dir die Daumen.

    Werner


  • 21 April 2024 - 23:33

    Elisabeth:

    Klopt het dat het wel een mooie tocht is Tineke?

    Maar loopt ook regelmatig zonder bagage dat loopt wel lekkerder toch.

    Heb ik 2015 ook gedaan met de Pyreneeën scheelde een stuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 209727

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: