Etappe 6, donderdag 20 juni 2019 - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 6, donderdag 20 juni 2019 - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 6, donderdag 20 juni 2019

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 Juni 2019 | Spanje, Fuente de Cantos

Monesterio – Fuente de Cantos (20,9 km)

Vanochtend rond 7 uur weg. Met meer mensen in de herberg gaat het weggaan wat minder snel: elkaar nog even gedag zeggen etc.

Het is al behoorlijk licht en de heldere lucht zorgt al snel voor weer mooie vergezichten.
Mijn dierenrijk wordt nu uitgebreid met ezels die op de vlucht staan voor mij. Schapen blèren het uit en koeien loeien. Noem dit maar een leeg gebied.
De eerste helft is mooi en verloopt vlekkeloos. Dan zie ik ....... al liggen mijn eindbestemming. Dat vind ik dus niets want je weet dat je nog uren moet lopen om daar te komen en het op en neer begint weer.
De wolken spelen een spelletje met mij. Zzie ik gedeeltes van de weg in de schaduw liggen, als ik daar aankom…. zon.
Maar ondanks het gezwoeg blijf ik genieten van dit lege, imponerende landschap waar het licht van de zon en de wolken voor mooie lichteffecten zorgen.
Saai, geen moment. Zwaar wel.

Maar dan de herberg. Met een blauw fonkelend zwembad!
Ik ben nog alleen en improviseer een badpak. Wat een luxe!
Maar dan. Als ik mij wil douchen…
Oh nee hè. Ik heb vanmiddag wat spullen terug naar huis gestuurd en in alle vermoeidheid en haast ook al mijn ondergoed. Ik kijk naar het nog enige, met chloor doordrenkte exemplaar …
De rest laat zich raden.
Resultaat? Niet een saaie witte sneldrogende sportslips maar een Spaanse zwarte kanten.

Nog meer hilarisch wordt het als ik een Franse medepelgrim een yoghurt wil aanbieden; ik was verplicht er twee te kopen. Hij lacht en haalt achter zijn rug voor mij precies dezelfde yoghurt vandaan.
Geen overvolle herbergen, geen stoet van pelgrims maar daardoor zijn de contacten juist leuker en waardevoller.
Morgen weer 25 km, naar Zafra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 211186

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: