Etappe 14, vrijdag 28 juni 2019 - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 14, vrijdag 28 juni 2019 - Reisverslag uit Cáceres, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 14, vrijdag 28 juni 2019

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 Juni 2019 | Spanje, Cáceres

Van Aldea del Cano naar Valdesalor 11.2 km en dan door naar Caceres 12.2 km, totaal 23.4 km

De herberg raakte gisteren nog aardig vol met een wandelende Engelsman en Spaanse moeder en zoon op de fiets.
Ik genoot van de mooi versierde bomen met haakwerk en het eenvoudige kerkje. En van mijn zelf klaarmaakte omelet.

Om half zes eruit. Gezien het warme weer en de afstand wilde ik op tijd beginnen. De Engelsman wilde nog eerder. Tot mijn verbazing vertrok ik als eerste en was snel weer terug: geen pijl te zien in het donker. Hij had een handige app en ik liep opnieuw tot het volgende kruispunt…. helemaal geen idee, rechtdoor of linksaf. Ik besloot de zaklamp app te installeren en ja hoor een pijl rechtsaf!
Gelukkig werd het lichter.

Natuurlijk waren de benzine stations te ver weg voor ontbijt en aanvulling van mijn drinken. Ik heb een hekel aan extra omweggetjes. Ik heb ook nog nooit min -kilometers gemaakt met taxi of bus o.i.d. Gewoon de route volgen.

De Engelsman, de Spaanse moeder en zoon, ze halen mij allemaal in, net als veel Spaanse wielrenners. Het is duidelijk anders dan anders. Ze stappen af, vragen of het goed gaat en of ik genoeg drinken heb. Het warme weer maakt iedereen betrokken op iedereen.

Aangekomen in Caceres moet ik behoorlijk klimmen om in de binnenstad te komen en bij mijn pensionnetje. Het is inmiddels zo heet dat ik mij voor 18.00 uur niet buiten waag.
De pensionhoudster vraagt mij hoe laat ik wil uitchecken. Ik geef aan niet zo vroeg, ik wil maar 10 km lopen. Zij schudt haar hoofd; Ik moet uiterlijk om 7.00 uur vertrekken want morgen wordt de warmste dag. Ik beloof het haar.

Ik dwaal nog wat door de oude binnenstad maar zelfs de kerststallenexpositie in de kerk brengt geen verkoeling, een binnentuin wel. Maar nog meer mijn kamer met ventilator.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 211176

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: