Etappe 15, zaterdag 29 juni 2019 - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Etappe 15, zaterdag 29 juni 2019 - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Etappe 15, zaterdag 29 juni 2019

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 Juni 2019 | Spanje, Casar de Cáceres

Van Cáceres naar Casar de Cáceres (10,6 km)

Om half 7 al op pad en veel sneller de stad uit dan erin. Als zo vaak via een stiervechtersarena. Dit Spanje verschilt wel heel veel van de andere delen van Spanje. Bijna elke stad heeft wel een stierenarena.

Maar deze stad heeft nog iets: tientallen misschien wel 100 bankjes op een rij, om de meter bijna. Aangelegd met geld van de Europese Unie. 30 miljoen lees ik op een bord. Een bankje onderweg met een schaduwdakje zou erg fijn zijn geweest maar nog meer een veilig pad langs de weg.

2.7 km langs, volgens mijn boekje, een rustige weg. Nou, vergeet het maar! ‘s Morgens half acht en verkeer raast er overheen. Achter de vangrail lopen is door het steile talud ook geen optie. Maar de meeste chauffeurs steken hun hand op en rijden met een grote boog om me heen.
Een voordeel: ik loop nu wel door.
Dit traject is verder ook niet echt mooi. Korenvelden, onafgebroken, en ik mis mijn kurkeiken en de geurige olijfbomen.
Het is al 28 graden om 8.00 uur. Ik zie hardlopers, fietsers en nog meer hardlopers. Een man deelt bidonnen uit aan wielrenners, wenst mij bon camino maar ik krijg niets. Tja, verschil moet er zijn.
Ik schiet in een lachstuip als ik Casar de Caceres inloop. Dezelfde tientallen bankjes.

De herberg bij het zwembad ziet er wel heel uitnodigend uit maar 1.5 km verderop in het centrum zit de gemeentelijke herberg, die is open en dat scheelt morgen weer.

In de herberg krijg ik gezelschap van drie Franse mede-wandelpelgrims. Gelukkig maar want ik heb al mijn kleren in de wasmachine gegooid, op slip en t shirt na. Dacht dat ik toch alleen zou zijn maar krijg de wasmachine niet open! Gelukkig een van hen wel.
Hilarisch wordt het als hun was erin zit en de machine dan ook niet meer open wil.

Tijdens deze camino oefen ik mijn Frans meer dan mijn Spaans.

  • 01 Juli 2019 - 18:35

    Astrid En Koos:

    Hallo Tineke.
    We zijn je weer aan het volgen.
    Wat een spannende reis weer ja, je bent en dappere dodo .
    We genieten van de verslagen en de foto's.
    Maar we lezen ook dat het zwaar is deze reis .
    De warmte en wegen .
    We blijven je volgen en wensen je heelveel succes .zorg goed voor je zelf.
    Groetjes van Astriden Koos en een pootje van Layka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 211151

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: