Dag 20: Duct tape biedt uitkomst - Reisverslag uit Fontanillas de Castro, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu Dag 20: Duct tape biedt uitkomst - Reisverslag uit Fontanillas de Castro, Spanje van Tineke Bulte - WaarBenJij.nu

Dag 20: Duct tape biedt uitkomst

Door: Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 April 2024 | Spanje, Fontanillas de Castro

Etappe Via de la Plata van Montamarta naar Fontanillas de Castro - 12,4 kilometer

Wat een luxe. In de bar tegenover mijn herberg eerst een kop thee met een cakeje en een lekkere sandwich mee voor onderweg. Er komt nog een pelgrim binnen. De mevrouw van de bar probeert dan in het Spaans iets uit te leggen. Ik snap er helemaal niets van. Ik vraag aan de man of hij Engels kan, in de hoop dat hij het Spaans dan kan vertalen. Helaas, ook hij begrijpt niets van het Spaans en vraagt vervolgens of ik Duits of Frans kan. De Babylonische spraakverwarring is compleet. Hij blijkt echter Nederlander te zijn – ja, echt - en als dan blijkt dat de mevrouw achter de bar ook een paar woorden Nederlands spreekt, schateren we het samen uit. Het blijkt dat we een stuk over de weg moeten omdat er teveel water in de bedding staat en we niet kunnen oversteken.

Onderweg zie ik steeds grote wateroppervlakten. Het lijkt wel de IJssel,de bomen staan tot hoog in de takken onder water. Om 12.00 loop ik het dorp van mijn bestemming al binnen. Ik merk dat de paar goede nachtrustnachten mij goed gedaan hebben. Ook Piet geeft aan dat hij steeds meer een privé kamer neemt. We geven het toe, we hebben gewoon meer rust en slaap nodig dan 10 jaar geleden. Hij loopt door en ik zit nu met een probleempje. De herberg gaat pas om 14.00 uur open. Het is 12.00 uur en nu? Ik bel toch maar aan. Hoera, ik mag binnenkomen. Een super mooie herberg. Een goed gevulde koelkast, fruit, thee, ik mag alles pakken. Zij komen om 14.00 uur weer terug. Ik ga heerlijk in de tuin zitten. Vandaag hoeft niets meer. Wasje is zo gedaan en vanavond gezamenlijk eten.

Maar dan zie ik mijn schoenen. Wat is dat nou?

Benieuwd hoe dit afloopt? Ga dan naar mijn website: https://camino-pelgrimtineke.nl en lees de rest van het verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 210576

Voorgaande reizen:

03 April 2024 - 30 Mei 2024

VIA DE LA PLATA - het vervolg

01 September 2017 - 20 September 2017

Camino Primitivo vanaf Oviedo

01 September 2016 - 20 September 2016

Camino Portuges vanaf Porto

01 Februari 2014 - 20 Juni 2014

Voettocht naar Santiago de Compostela

13 Juni 2019 - 30 November -0001

Via de la Plata, Sevilla ->Santiago de Compostela

Landen bezocht: